Стартъп компанията за електрически превозни средства Lucid Group Inc. незаконно е отстранила двама служители, които са се присъединили към синдиката United Auto Workers (UAW), твърдят в жалба прокурори от Националния съвет по трудови отношения на САЩ (NLRB).
В подадена във вторник декларация регионален директор на NLRB обвинява автомобилната компания в нарушаване на федералния закон чрез заплахи, прехвърляне и отмъстителни действия срещу служители, споделя пред Bloomberg говорителят на агенцията Кайла Бладо.
От жалбата става ясно още, че Lucid е конфискувала синдикална литература и е създала впечатлението, че дейностите на работниците са били под наблюдение.
„Lucid зачита правата на служителите съгласно Националния закон за трудовите отношения (NLRA) да избират дали да се организират, или не“, посочва говорител на компанията в отговор на въпрос по имейл. „Ние сме убедени, че няма фактическа основа за жалбата“, добавя той.
Lucid е една от 13-те компании, чиито служители не принадлежат към работнически организации. UAW се опитва да привлече този персонал – дръзко усилие, което също е насочено към други производители на електромобили, включително Tesla Inc., и чуждестранни концерни като Volkswagen AG и Toyota Motor Corp.
Жалбата на NLRB илюстрира как подобни кампании могат да предизвикат по-широк конфликт.
Случаят с Lucid е бил насочен към NLRB миналия февруари от UAW, знак, че от известно време там се полагат усилия за синдикализиране на служителите. Съюзът също наскоро заведе дела в NLRB срещу няколко други фирми, обвинявайки ги в незаконно блокиране на синдикални отношения.
В четвъртък 33-ма сенатори от Демократическата партия и независими американски сенатори изпратиха писмо до главните изпълнителни директори на 13-те автомобилни производители, призовавайки ги да спазват федералното трудово законодателство и да останат неутрални, вместо да се противопоставят на усилията за синдикализиране.
„Вярваме, че споразумението за неутралност е минималният стандарт, който производителите трябва да изпълнят при зачитане на правата на работниците, особено когато компаниите получават и се възползват от федерални фондове, свързани с прехода към електрически превозни средства“, пишат сенаторите.
Жалбите, издадени от прокурорите на NLRB, се разглеждат от съдиите на агенцията, чиито решения могат да бъдат обжалвани пред членовете на борда във Вашингтон, а оттам във федералния апелативен съд. Агенцията може да нареди промяна на политиките и връщането на работниците, но няма правомощия да издава наказателни обезщетения или да държи ръководителите лично отговорни за нарушенията.


ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат