fallback

Panasonic избира разширяването на фабриките за батерии пред строежа на нови заводи

Решението за строеж на трето производствено съоръжение за батерии в САЩ ще бъде взето, „когато моментът е подходящ“, изтъква ръководителят на групата Юки Кусуми

10:02 | 23.01.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Бизнесът с батерии на японската група Panasonic трябва да се съсредоточи върху повишаването на производителността, изтъква главният изпълнителен директор на групата Юки Кусуми пред Ройтерс, сигнализирайки, че доставчикът на Tesla може да отложи изграждането на трети завод за батерии в Северна Америка, тъй като търсенето на електрически превозни средства се охлажда.

Panasonic Energy, както се казва звеното за батерии на технологичния конгломерат, се готвеше да вземе решение по темата до края на март. Но според Кусуми подобно решение ще бъде взето, „когато моментът е подходящ“.

„Продължавам да казвам на хората, че трябва да помислим за цялостно повишаване на производителността, преди да създадем трета фабрика“, споделя той от офиса на компанията в Токио.

Коментарите му подчертават признаците на охлаждане на търсенето на електромобили в САЩ, което подтикна някои автомобилни производители, включително General Motors и Ford, да забавят своите планове за електрификация.

Panasonic Energy разполага със завод в Невада и започна строителството на втори в Канзас. През декември компанията обяви, че Оклахома - където преди това проучваше изграждането на фабрика - вече не е кандидат за трета производствена локация.

Звеното очаква заводът в Канзас да увеличи годишния си производствен капацитет на 80 гигаватчаса (ГВтч). Целта е окончателният капацитет да достигне 200 ГВтч до началото на 2031 г.

Кусуми посочва, че основната му инструкция към подразделението е да даде приоритет на увеличаването на производствения обем пред това да търси място за трета фабрика. Предвид изискванията за човешки ресурси, Кусуми казва, че като цяло е по-добре компанията да разполага с по-малко производствени обекти.

Той добавя, че има място за увеличаване на производствения капацитет чрез подобряване на процеси като поддръжка на машини и че при всеки бизнес може да възникнат забавяния във времето поради променящи се обстоятелства.

Въпреки че търсенето на електромобили нараства в световен мащаб, то се охлажда на ключови пазари като САЩ и Европа и не носи тази рентабилност, на която се надяваха много представители на индустрията.

По-високите лихвени проценти изтласкаха много електромобили извън обсега на потребителите със средни доходи, които също чакат по-евтини модели, които тепърва се разработват.

Кусуми заяви, че Panasonic иска от своето звено да подобри производството си, така че да генерира печалба, без да разчита на Закона за намаляване на инфлацията на САЩ (IRA), който стимулира вълна от инвестиции в нови заводи за електромобили и батерии в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:22 | 23.01.24 г.
fallback
Още от Новини виж още