Доставчикът на Tesla Inc. и производител на двигатели Nidec Corp. понижи насоките си за оперативната печалба за цялата година с почти 20% заради това, което неговият председател определи като „червен океан“ на пазара на електрически превозни средства в Китай.
Цените на превозните средства с батерии продължават да падат поради ожесточената конкуренция в Китай, където се произвеждат повече от половината електромобили в света, което заплашва механизма за пазарно определяне на цените, предупреждава съоснователят на Nidec Шигенобу Нагамори, цитиран от Bloomberg.
„Колкото повече ги понижаваме, толкова повече нарастват загубите ни“, изтъка той по време на конференция за финансовото представяне на компанията. „Нашите клиенти и нашите конкуренти са на червено“, добавя Нагамори.
Базираният в Киото производител на двигатели заяви, че вероятно ще отчете разходи за преструктуриране от около 45 млрд. йени (300 млн. долара) през текущото тримесечие, както и да намали разходите и да ограничи нерентабилните поръчки. За да се бори с конкуренцията в лицето на други доставчици, Nidec също ще трябва да локализира разработването на продукти и да се съсредоточи върху технологии с по-висок марж, подчертава Нагамори.
Кумулативно, тези разходи свиват очакваната оперативна печалба на компанията за фискалната година, приключваща в края на март, до 180 млрд. йени, което е спад от предишна прогноза за 220 млрд. йени.
Nidec, която също снабдява Apple Inc., изпитва затруднения, след като години наред растеше чрез агресивни придобивания под ръководството на Нагамори. Концернът се бори с продължително слабо търсене, съчетано с възхода на нови конкуренти, които оказват натиск върху маржовете.
Несигурността около ръководството също натежава върху компанията, от която си тръгна и избраният от Нагамори наследник Джун Секи през 2022 г. Липсата на последователно управление забави усилията на компанията да премести фокуса си към по-малки електрически двигатели и към по-рентабилни твърди дискове в центровете за данни и сървърите.
79-годишният Нагамори, който по-рано каза, че е готов да похарчи милиарди долари за придобивания, за да достигне целта за приходи от продажби от 10 трлн. йени до март 2031 г., заяви, че ще обяви новия си наследник следващия месец.
Секи, бивш изпълнителен директор на Nissan Motor Co., сега е главен стратегически директор, отговарящ за електрическата мобилност в тайванската Foxconn.
Nidec, чиито акции поевтиняха с 22% през последната година, посочва, че ще изкупи обратно акции на стойност 11 млрд. йени до 24 май.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна