Тайланд ще предложи нови стимули за насърчаване на местното производство на батерийни клетки и навлизането на автобуси и камиони, които използват нов вид енергия, докато страната се стреми да затвърди позицията си на център за производство на електромобили, съобщава Bloomberg.
Правителството ще даде парични безвъзмездни средства на компании, които искат да създадат местни заводи за производство на батерийни клетки в страната, разкрива пред журналисти Нарит Тердстеерасукди, секретар на Националния комитет по политиката за електрически превозни средства.
Финансовите стимули ще се определят индивидуално за всеки отделен случай и ще спомогнат за субсидиране на разходите за изграждане на заводи с 30-50%, изтъква Нарит. Панелът също така одобри стимули за насърчаване на компаниите да се пренасочат към електрически камиони и автобуси.
Тайланд въведе агресивно стимули и привлече вълна от чуждестранни инвестиции през последните години, най-вече от китайски производители на електромобили. Страната, често наричана „Детройт на Азия“, има за цел електромобилите да представляват 30% от продажбите на нови коли до 2030 г.
Търсенето на електромобили процъфтява в Тайланд, след като правителството намали данъците върху вноса и акцизите и даде парични субсидии на купувачите в замяна на ангажимента на производителите да започнат местно производство – всичко това е част от подновения ангажимент за поддържане на репутацията на регионален автомобилен хъб.
Новите мерки ще изискват одобрение от кабинета, преди да влязат в сила, подчерта Нарит.
Електромобилите стабилно набират популярност в Тайланд, стимулирани от държавната подкрепа, която в момента възлиза на до 150 хил. бата за единична покупка. Страната формира около половината от всички продажби на електромобили в Югоизточна Азия през второто тримесечие.
„През последните 2-3 години, след подкрепата на правителството, степента на използване на електромобили в Тайланд значително се е увеличила“, изтъква Нарит. „Така че подкрепата от правителството постепенно ще намалява в съответствие със ситуацията, за да не натоварваме прекалено много бюджета“, добавя той.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц