Броят на регистрираните електрически автомобили в Германия е нараснал с близо 396 000 миналата година до малко под 1,41 милиона, изчислява Федералната служба за автомобилен транспорт.
Данните показват, че увеличението на чисто електрическите превозни средства е малко по-високо в сравнение с 2022 г., когато са добавени малко под 395 000, отбелязва ДПА.
Това означава, че една на всеки 35 коли е изцяло задвижвана от батерии (BEV), посочиха от федералната служба. Ако се включат и около 2000 автомобила с горивни клетки и 922 000 плъгин хибрида, те стават 2,33 милиона единици - или около една на всеки 21 коли.
Продажбите на нови електромобили в Германия (данни, различни от тези за регистрацията - бел. авт.) възлизат на 524 000 броя за 2023 г., като властите отдават разликата на това, че голям брой от превозните средства, регистрирани в Германия, са били унищожени при катастрофи, изведени от експлоатация или продадени в чужбина.
През настоящата година броят на електрическите автомобили в Германия може да расте по-бавно, отчасти защото държавната премия за покупка е премахната.
С малко под 50 000, новите регистрации на изцяло електрически автомобили през януари и февруари бяха доста под средните стойности за предходната година. Продажбите в началото на 2023 г. също се забавиха първоначално след намаляване на бонуса.
Най-голямата група електрически автомобили в Германия са SUV (спортен автомобил с висока проходимост - бел. ред.), които представляват повече от една трета от регистрираните BEV с 487 000 бройки. Мини и малките автомобили следват със съответно 238 000 и 235 000 единици.
Що се отнася до марките, Volkswagen все още е лидер: около 237 000 електрически превозни средства от базираната във Волфсбург компания са регистрирани в Германия.
Следват Tesla със 164 000 единици и Renault със 120 000 единици, като на четвърто място е Hyundai с 92 000 единици, а на пето - BMW с 85 000 продадени бройки.
В България по данни на "Индустриален клъстер Електромобили" към март общият брой регистрирани леки автомобили е 3 007 920 броя, като изцяло електрическите са 13 083. Това означава, че една на всеки 229 коли е изцяло електрическа или че делът на електромобилите у нас е около 6,5 пъти по-нисък.
/БТА/


ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
В кадър: Ден преди Никулден, опашки за риба на Женския пазар
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина
преди 1 година До: evlogi Целта на електрическите коли не е да заменят петролните , а да създадат бенч марк с който петрола да се съобразява отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Така като гледам цифрите, след около 30 години електрическите коли може да доближат 20% -25%от общите бройки по пътищата в Германия... отговор Сигнализирай за неуместен коментар