Европейската комисия (ЕК) публикува резултатите от проучването си за пазара на електромобили в Китай, отбелязвайки, че секторът получава държавни субсидии, които се отразяват неблагоприятно върху конкурентоспособността на европейския бизнес. От Брюксел посочиха, че следващата стъпка е налагане на мита, но преди това три от посочените индивидуално компании в решението ще имат правото да проверят изчисленията на Комисията.
В срок най-късно до 4 юли 2024 г. ЕК ще впише решението си в Официалния вестник на ЕС и на следващия ден продукцията на китайските компани, които са съдействали на европейските власти при разследване на казуса, ще бъде обмитена с допълнителни 21%, а на тези, които не са съдействали - с 38,1%. В момента китайските автомобили се обмитяват с 10%.
Три компании са споменати изрично в заключението на ЕК - BYD и Geely, които получават намалени ставки от съответно допълнителни 17,4% и 20%, както и SAIC, за които митата ще бъдат в размер 38,1%.
Още един производител на електромобили в Китай - Tesla, може да получи индивидуална санкция, става ясно още от съобщението на Брюксел.
От ЕК припомнят, че отвориха процедурата на 4 октомври 2023 година и разследваха подкрепата, която получават производителите на батерийни електромобили в Китай, както и че ще продължат да следят ситуацията на китайския пазар. Трите поименно споменати компании бяха специално подбрани като водещите в сектора, при които ефектът от субсидиите трябва да се прояви най-добре. Индивидуалните мита се определят на базата на това дали са сътрудничели в процедурата.
На този етап няма прозводители от трети страни, за които да се породят съмнения за недопустима помощ, отчитат от ЕК.


Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия


преди 1 година Видяхте ли сега, на какво се вика: невидимата ръка на пазара! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Пояса тръгна да си търси пътя ми се чини :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: zelka007 неее, гледа тайно от някой ъгъл, това му е в природата! Пратил е малък тошко за лукчета! :D:D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: khao ... може да е отскочил до магазина за лукчета ... но ще навакса ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: zelka007 хахаха, ето че не си прав! Такава защита на зелените технологии от цялото копейско войнство виждал ли си ? Всеки се мета за евтина електричка и защитава "свободния пазар"! Само дъртия политкомисар липсва, но съм сигурен че гледа от някъде! :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година ФЕК начело с оную създание акушерско, дето навсякъде е като дялан камък - кеф ти военна министерка, кеф ти пъдарка на уфците. Та дъмпинг, кайш? Щото китайците не се занимават със "зеленясалиидиотщини", а си развиват икономиката, инфраструктурата, технологиите и т.н. и вече става неудобно великите юропейци да се мерят с "тия.диваци", дето ги слагат в малкото си джобче. И този напредък са го постигнали в последните 35 години, през които България беше доведена до 6 милиона и просешка тояга. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година За всяка марка има "индивидуални мита"! Впечатляваща глупост! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Оставете Китайците да си продават колите както правят с останалата стока. Явно са кадърни и могат да произвеждат достъпни неща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: aldyТочно така е. ЕС започна търговска война която не може да спечели. Ще има много фалити, спор няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година ФЕК й са къси ръцете и акълът, да се мери с китайските производители. Ще ги бори с мита ог 50%. Това само показва коло са жалки и неефективни. Най-големият автомобилен пазар в света е китайският. Ако Китай ги изрита от там, ще има доста фалити. Да се оправят, да не са малки? отговор Сигнализирай за неуместен коментар