Шведският производител на електромобилни батерии Northvolt AB се е обърнал към своите служители в дъщерното си дружество в Сан Франциско, Калифорния, да кандидатстват отново за работа в групата след решението ѝ да прехвърли своята научноизследователска и развойна дейност в Швеция, съобщава Bloomberg.
Главният изпълнителен директор на технологичната компания Cuberg, придобита от Northvolt през 2021 г., Шона Макинтайър ще поеме ръководна роля в Northvolt North America.
Говорител на компанията не посочва дали американското звено се закрива, но в изявлението на Northvolt се изтъква търсенето на „най-рентабилния път за индустриализация на литиево-металната технология“ като причина за този ход.
През последните месеци Northvolt беше изправена пред оперативни препятствия, включително закъснения в доставките на батерии и опасения относно здравословните и безопасни условия за работниците.
През май Bloomberg съобщи, че подготвяното първично публично предлагане (IPO) на компанията в Швеция е отложено най-рано за 2025 г.
През януари производителят на батерии си осигури зелен заем от 5 млрд. долара. Това доведе общото финансиране до около 20 млрд. долара в комбинация от дълг, собствен капитал и безвъзмездни средства.
През юли Northvolt отчете нарастваща загуба за миналата година, тъй като компанията изпитва затруднения да увеличи производството на батерийни клетки за електрически автомобили във фабриката си в Швеция.
Оперативната загуба на производителя се е утроила до 1,03 млрд. долара за миналата година. Главният изпълнителен директор Петер Карлсон каза, че компанията е трябвало да се справя с „множество предизвикателства и неуспехи“, докато се стреми да увеличи производството в своята фабрика.
Най-важният европейски производител на батерии изпитва проблеми при премиването си към пълномащабно производство, като регионът изостава от азиатските конкуренти.
Клиенти като Scania на Volkswagen AG се оплакаха от забавяне на доставките, докато BMW AG се отказа от поръчка на батерии на стойност 2 млрд. евро поради проблеми с качеството, нанасяйки удар на усилията на региона да създаде независима верига на доставки за електромобили и свързаните с тях части.
В по-широк план Northvolt е изправена пред предизвикателства от притока на по-евтини батерии от Китай, където производители като BYD Co. са усъвършенствали така наречените литиево-желязо-фосфатни батерии. Търсенето на електромобили също се охлажда, което кара производители на автомобили като Mercedes-Benz Group AG и марката Audi на VW да коригират плановете си за електрификация.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?