Forvia понижи насоките си за приходите от продажби за годината, тъй като пазарната несигурност в Европа натежава върху производството на автомобили и части.
Френският доставчик на компоненти сега прогнозира приходи от продажби между 26,8 млрд. и 27,2 млрд. евро за тази година. Преди това компанията очакваше приходи в диапазона 27,5-28,5 млрд. евро, съобщава Wall Street Journal.
Сега доставчикът очаква оперативният му марж да достигне между 5% и 5,3%, което е спад спрямо диапазона 5,6-6,4%.
Компанията заяви, че очаква 2025 г. да остане предизвикателна, тъй като икономическата среда в Европа и несигурността при задвижванията натежават върху автомобилното производство в региона.
„В този регион производството на автомобили и части през 2025 г. може да е по-ниско от това през 2024 г.“, предупреждава Forvia.
Компанията добавя, че несигурността в Европа до голяма степен се дължи на забавянето на електрификацията, регулациите за икономията на гориво и високото ниво на запаси от превозни средства в Северна Америка.
Forvia подчертава, че продажбите ще бъдат засегнати от микса от отлив на клиенти и неблагоприятни валутните курсове.
По-рано тази година Ройтерс съобщи, че концернът пренася своето партньорство с китайската BYD в Европа. Тогава Forvia обяви, че двете компании ще работят заедно в новата фабрика на BYD в Унгария, като продължение на сегашното им партньорство в Азия.
Производители на автомобилни части като Forvia, ударени от охлаждането на глобалните продажби на автомобили, се стремят да се възползват от ситуацията, докато китайските автомобилни концерни се разширяват в световен мащаб, изграждайки фабрики на други пазари, включително в Европа.
Forvia вече доставя автомобилни компоненти, в това число седалки, електроника и софтуер за азиатското автомобилно производство на BYD чрез седем съвместни завода в Китай. Предприятието включва също специален център за научноизследователска и развойна дейност в Шънджън и нова фабрика за седалки в Тайланд.
Доставчикът обяви през април, че преговаря с редица китайски производители на автомобили, които искат да се установят в Европа, и че планира да намали зависимостта си от BYD, след като автомобилният производител отчете най-слабия си ръст на тримесечната печалба от 2022 г. през първите три месеца на тази година.
Самата Forvia изпитва затруднения и по отношение на растящите разходи на фона на ускоряващия се преход към електромобили. През февруари компанията обяви, че е готова да съкрати приблизително 13% от европейската си работна сила през следващите пет години с планове да използва изкуствен интелект (AI), за да се конкурира по-добре с азиатските си съперници.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията