Очаква се производството на автомобилната група Stellantis в Италия да спадне под 500 хил. превозни средства тази година спрямо 751 хил. коли за 2023 г., предупреждава профсъюзът FIM-CISL, позовавайки се на слабото търсене на пазара, особено на електрически модели.
Прогнозата очертава ниво на производство доста под целта, която Stellantis, чиито марки включват Fiat и Alfa Romeo, обсъжда с италианското правителство, от 1 млн. превозни средства - както за леки автомобили, така и за микробуси - до края на това десетилетие, припомня Ройтерс.
Данните засилиха опасенията за структурен свръхкапацитет в Европа в рамките на местните автомобилни производители на фона на нарастващия натиск от страна на азиатските им конкуренти. Водещият производител в региона Volkswagen обяви миналия месец, че може да прибегне до закриване на заводи в Германия - за първи път в своята история.
„Ако тенденцията, наблюдавана през третото тримесечие, се потвърди през последното тримесечие на годината, ситуацията с производството ще стане още по-сериозна“, с по-малко от 300 хил. произведени леки коли и около 200 хил. микробуса, предупреждава Фердинандо Улиано, ръководител на FIM-CISL.
Stellantis обяви, че автомобилният пазар е изправен пред сложна ситуация, която, в Италия по-специално, се влошава от някои елементи, включително високите разходи за енергия и труд. Широкото преосмисляне на индустриалните политики на страната е от ключово значение за постигането на предложените резултати, изтъква групата. Главният ѝ изпълнителен директор Карлос Таварес ще говори пред италианска парламентарна комисия в края на следващата седмица относно производството в Италия.
Улиано, който представи тримесечния доклад на синдиката за производството на автомобилния производител в страната, добавя, че производствените обеми не са били подпомогнати от новата схема на правителството за стимулиране на покупките, която беше обявена в началото на тази година, но въведена едва през юни.
„Смятаме, че липсата на стимули в други европейски страни е оказала отрицателно въздействие“, изтъква той.
Всички шест фабрики на Stellantis в Италия отбелязаха спад на производството през първите девет месеца на годината, с общ спад от 41% до 387 600 автомобила, подчертава FIM-CISL.
В емблематичния завод Mirafiori в Торино производството е намаляло с 68% през първите девет месеца. Производството на електрическия малък автомобил Fiat 500 - основният модел, произвеждан там, претърпя многократни прекъсвания тази година, като дейността в момента е спряна до 1 ноември.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 1 година Когато алчноста вземе превес се случват подобни неща.Намалете бонусите на португалския ***,същото по пишман мениджърите надолу по веригата и накрая намалете цените на автомобилите.Не може скок с 300% на панда в цената и искате продажби.Дръжте си ги на склад,но и това е до време отговор Сигнализирай за неуместен коментар