Американският автопроизводител Ford Motor Co. призовава правителството на Великобритания да въведе отново субсидии, за да помогне на индустрията да постигне целите за продажби, тъй като потребителите пренебрегват електрическите превозни средства поради високите цени, съобщава Bloomberg.
Министърът на финансите Рейчъл Рийвс трябва да върне стимулите в бюджета, за да подкрепи клиентското търсене на електромобили, изтъква Лиза Бранкин, председател на Ford UK и управляващ директор на компанията за Великобритания и Ирландия. „Няма търсене от страна на клиентите, за да се постигнат целите“, добавя тя в интервю за Bloomberg.
Бранкин подчерта, че ако Лондон иска автомобилният сектор да постигне успех в това отношение, трябва да се намеси.
Обединеното кралство въведе правила, изискващи 22% от продажбите на нови автомобили през тази година да не отделят емисии, като целта ще се повиши до 80% през 2030 г. За микробусите този дял е 10% за тази година, като ще се покачи до 70% в края на десетилетието.
Автомобилните производители са изправени пред глоби от до 15 хил. паунда на превозно средство, ако не се съобразят с правилата, но могат да избегнат санкциите, като използват програма за търговия с кредити и да наваксат изоставането си в следващите години.
Ford няма да изпълни целта от 22% за тази година, но ще използва гъвкавостта на програмата, за да избегне глобите, подчертава Бранкин. Правителството си е поставило „наистина амбициозни“ цели, добавя тя. „Ако иска тези неща да се случат, то трябва да ги подкрепи“.
Призивът ѝ за подкрепа бива отправен в момент, когато европейските правителства намаляват стимулите, а китайските марки все по-агресивно навлизат в региона.
Цели
Ford е поредният производител на автомобили, който се обърна към правителството на Обединеното кралство за помощ. Компанията майка на Jeep и Vauxhall Stellantis NV заплаши през юни да спре производството на коли в страната, освен ако правителството не облекчи целите за продажби на електромобили.
Бранкин отказа да посочи как ще реагира Ford, ако правителството пренебрегне молбата ѝ.
Тя иска Лондон да намали наполовина данъка върху добавената стойност върху електрическите превозни средства до 10% през следващите три години, повтаряйки призива на Обществото на производителите на автомобили и търговците. Бранкин също така иска по-нисък данък върху общественото зареждане, което в момента е повече от зареждането в домашни условия, за да насърчи потребителите.
Правителството на страната ще забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили след 2030 г., но посочи, че ще позволи достъпа до пазара на хибриди до 2035 г. Все още обаче кабинетът на премиера Киър Стармър не е изложило подробности относно политиката за хибридите.
Между януари и август 17,2% от регистрираните нови автомобили в Обединеното кралство представляват напълно електрически модели, което е под целта на правителството от 22% за цялата година.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
преди 1 година De facto, FORD признават, че са неконкурентни на един свободен пазар и искат държавна помощ, вместо да направят истински конкурентен продукт в истински конкурентно производство? Така ли излиза? Ощипете ме, моля. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година "Ford призова Великобритания за субсидии за стимулиране на продажбите на електромобили.В противен случай индустрията няма да може да постигне поставените правителствени цели за дял на електрическите модели за тази и 2030 г., предупреждава компанията." - Така става, като неспособните не се справят с предизвикателствата - искат държавни субсидии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар