След дълъг период на слаби финансови резултати германският доставчик на автомобилни компоненти Mahle успя да подобри ситуацията миналата година и се върна към печалба. Базираната в Щутгарт група обаче не може да избяга от настоящите предизвикателства в автомобилната индустрия. Ето защо Mahle, подобно на много други компании в индустрията, трябва да реагира на огромния спад в поръчките и съкращава работното време за служителите в редица обекти в Германия, пише германската медия Merkur.de.
Автомобилният доставчик наскоро съкрати работното време на около 1300 служители в един завод.
Настоящата криза в автомобилната индустрия е особено забележима при мащабния спад на печалбата на Volkswagen, Mercedes-Benz и др. В резултат на това страдат и техните доставчици.
„Икономическата среда в автомобилната индустрия в момента е изключително нестабилна и напрегната“, изтъква говорител на Mahle, отговаряйки на въпрос от Stuttgarter Zeitung. „Търсенето бързо намалява, особено на електрически превозни средства“, добавя той.
Поради тази причина компанията предприема мерки в някои от своите обекти.
Групата Mahle, която е един от най-големите доставчиците на автомобилни части в света с повече от 70 хил. служители, изпитва сериозни затруднения на фона на прехода към електрическа мобилност. Изпълнителният директор Арнд Франц обяви, че това ще се отрази върху работната ръка.
Базираната в Щутгарт компания успяваше от началото на годината да се противопостави на кризата, но сега се сблъсква със същите проблеми.
Според Stuttgarter Zeitung засегнати от мярката за намалено работно време са „избрани обекти“ в провинция Баден-Вюртемберг.
Според информация, публикувана на уебсайта на групата, Mahle осигурява работа на около 900 души в завода в Ротвайл и 535 в Цел им Визентал. Все още не е известно колко служители ще работят със съкратено работно време и колко дълго ще продължи мярката. Продължителността „зависи от ситуацията с използването на капацитета, която наблюдаваме отблизо“, изтъква групата.
В повечето случаи съкращаването на работното време се регистрира в агенцията по заетостта в Германия за три месеца. С тази мярка компаниите могат да реагират на ситуация на временен свръхкапацитет, като анулират поръчки.
Спадът при търсенето на електрически автомобили в момента създава проблеми за много компании в Германия. Арнд Франц отдавна призовава за поддържане на технологичната гъвкавост и многократно е изтъквал, че повечето работни места в германската автомобилна индустрия все още зависят от двигателите с вътрешно горене. Точно това в момента засяга големите доставчици, които понякога предприемат дори по-драстични мерки от съкращаването на работното време. Schaeffler наскоро обяви мащабно свиване на работната сила, което ще засегне 2800 служители само в Германия.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри