Германският производител на автомобилни компоненти Schaeffler AG ще съкрати около 4700 работни места в Европа и ще закрие два завода, след като кризата с разходите във Volkswagen AG и други автомобилни концерни в най-голямата икономика в региона обхвана и веригите им на доставки, съобщава Bloomberg.
Само в Германия Schaeffler планира да заличи 2800 позиции, като това ще засегне десет обекта в страната, част от план за свиване на разходите с 290 млн. евро годишно до 2030 г.
Някои позиции ще бъдат преместени, което ще намали общите нетни съкращения до 3700 работни места, или приблизително 3,1% от работната сила на компанията.
Schaeffler и други германски производители на авточасти отбелязаха спад на продажбите на фона на цялостното охлаждане на автомобилната индустрия, което принуди Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW да преосмислят прехода към електрически превозни средства.
Volkswagen, най-големият клиент на Schaeffler, представи през октомври предложения за намаляване на разходите, за да подкрепи финансите си, тъй като по-слабите продажби в Китай и Европа притискат рентабилността.
Акциите на Schaeffler поевтиняват с 3,6% в обедните часове на търговията във Франкфурт, като от началото на годината са изтрили около 20% от стойността си.
Конкуренти на компанията също алармират за проблеми. Миналата седмица Robert Bosch GmbH предупреди, че няма да постигне финансовите си цели през тази година, а ZF Friedrichshafen AG понижи годишните си насоки през септември и планира да съкрати до 14 хил. работни места до 2028 г. Continental AG също обяви план да отдели своя аутомотив бизнес поради финансови затруднения.
Коригираната печалба на Schaeffler преди лихви и данъци се срина с 45% до 187 млн. евро през третото тримесечие. Във вторник производителят потвърди прогнозата си за марж за цялата година от 5% до 8%.
Обхватът на проблемите подчертава трудната битка на германското правителство за съживяване на растежа в най-голямата икономика в Европа. Отвъд автомобилния сектор, ключови индустрии страдат от слабо търсене, високи разходи за енергия и тромава бюрокрация, която правителството на канцлера Олаф Шолц обеща да облекчи.
Очаква се Шолц да проведе още срещи в Берлин във вторник, за да разреши последните вътрешни спорове в правителството преди внимателно наблюдаваната среща с ключови членове на коалицията, насрочена за сряда (6 ноември).
Миналата седмица Volkswagen сподели стратегия с работниците за намаляване на разходите - включително 10-процентно свиване на заплатите - което потенциално ще избегне безпрецедентно затваряне на заводи в Германия. В края на октомври автомобилният производител отчете най-ниския марж на оперативната печалба за последните четири години.
Schaeffler иска да даде тласък на прехода към електромобили чрез придобиването на Vitesco Technologies Group AG за 3,6 млрд. евро. Компанията е специализирана в разработването на компоненти за хибридни превозни средства и има силно присъствие във веригата на доставки при електромобилите.


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
преди 1 година До: Алехандро Виж продажбите на машини и заводско оборудване в Европа. Само за какви суми иде реч. Тук никой не спи! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Всички били с проблеми, но до един са с печалба. Сега е дошло времето на дълго отлагани реформи, и инвестиции в технологии! отговор Сигнализирай за неуместен коментар