Германската автомобилна група Volkswagen не прецени ситуацията правилно, което създаде неблагоприятен макроикономически климат. Сходни тенденции наблюдаваме при BMW и Mercedes. Това каза Калоян Желев, автомобилен експерт, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му редица фактори неизбежно доведоха до необходимостта да се затварят автомобилни заводи в Европа. Наскоро германската автомобилна група Volkswagen AG обяви безпрецедентно затваряне на фабрики в Германия в опит да постигне по-големи съкращения на разходите.
"През годините водещ принцип в компанията беше, че трудът трябва да има равен глас с капитала. Днес обаче компанията изглежда все по-малко гъвкава, а тромавата структура за взимане на решения създава редица проблеми. Себестойността на труда в производството на един автомобил е не повече от 25%. Това поставя финансите на Volkswagen под огромна тежест", посочи Желев. По думите му проблемът не е само в мениджмънта, но и в самата история на компанията, където е заложена една особеност, която е ултимативно поставена на масата.
„Германският труд е скъпо платен и това прави ситуацията още по-сложна“, коментира Желев. Германска черта е невъзможността да се признават грешки, което води до сериозни последствия. Нещо такова наблюдаваме и във Volkswagen. Индустрията и регулаторът не прецениха ситуацията правилно, което създаде неблагоприятен макроикономически климат. Сходни тенденции наблюдаваме при BMW и Mercedes.
Експертът посочи, че Volkswagen наема 300 000 души от персонала си само от Германия, а при тази структура на възнагражденията това е сериозен финансов ангажимент. Според събеседника този път няма да станем свидетели на поредната колективна договорка. Нещата са сериозни и изискват конкретни действия от страна на мениджмънта. Дали ще видим само съкращения на работна сила, или ще се предприемат и други мерки, предстои да видим, отбеляза събеседникът.
„Митата, наложени на китайските автомобили, няма да постигнат сериозен ефект. Това води до задънена улица, от която тепърва ще трябва да търсим изход“, коментира още Желев.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 1 година Екип на глумдерп беге копи-пейства по два пъти, за да изглежда все едно са написали много. Така или иначе, никой не чете отговор Сигнализирай за неуместен коментар