Основният доставчик на електромобилни батерии на Tesla Inc., японската Panasonic Energy, планира да елиминира зависимостта си от Китай при веригата на доставки за продукти, произведени в САЩ, съобщава Ройтерс, цитирайки Алън Суон, президент на бизнеса на компанията за Северна Америка.
По думите му в момента това е цел номер едно за концерна.
Коментарите на Суон подчертават как обещанието на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп да увеличи митата върху китайския внос е принудило редица компании да преразгледат своите производствени процеси.
Panasonic Energy, която доставя батерии на Tesla, както и на други автомобилни производители, е подразделение на японския технологичен гигант Panasonic.
Тръмп обеща да наложи 10% мита върху глобалния внос в САЩ, както и 60% налози върху китайските стоки. През ноември той изрично заплаши да наложи мита в размер на 25% върху вноса от Канада и Мексико, когато встъпи в длъжност на 20 януари.
Първото нещо, което бизнесът трябва да направи по отношение на планираните от Тръмп мита, е веригата на доставки да бъде отделена от Китай, посочва Суон в интервю за Ройтерс.
По-голямата част от произведените в САЩ батерии на Panasonic Energy са осигурени от чуждестранни доставчици, включително такива от Канада, добавя Суон.
Ройтерс съобщи миналия месец, че преходният екип на Тръмп е препоръчал мита върху внасяните материали за батерии. Washington Post информира в понеделник, че помощниците на новоизбрания държавен глава проучват мита върху продукти, покриващи вноса на стратегически значими стоки.
В САЩ Panasonic Energy управлява фабрика в Невада и планира да отвори втори американски завод в Канзас по-късно тази година.
Японските фирми се подготвят за несигурността около второто президентство на Тръмп, особено в търговската му политика.
Производители на автомобили като Nissan и Honda намекнаха за възможни въздействия от митата на САЩ върху Мексико – страна, където работната ръка е сравнително евтина и съществуват множество фабрики, които изнасят своята продукция за САЩ.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица