Stellantis NV, Toyota Motor Corp., Ford Motor, Mazda и Subaru планират да обединят въглеродните си емисии с тези на американския производител на електромобили Tesla Inc., за да отговорят на по-строгите правила за въглеродния диоксид на Европейския съюз (ЕС), които влязоха в сила на 1 януари, съобщава а Ройтерс, цитирайки официален документ.
Volvo, Polestar и Smart също планират да обединят своите въглеродни емисии с тези на Mercedes, показа същият документ.
Ако не бъдат изпълнени, междинните цели за намаляване на въглеродните емисии на ЕС за 2025 г., или така наречените стандарти CAFE (Corporate Average Fuel Economy), може да струват на производителите на автомобили милиарди евро глоби.
Говорител на Stellantis посочва, че участието на автомобилния производител в това обединение ще му помогне да изпълни целите си за ЕС за 2025 г., „като същевременно оптимизира нашите ресурси“.
„В същото време ние продължаваме да се фокусираме върху разработването на иновативни електрически технологии и технологии с ниски емисии, които са в основата на нашата стратегия“, добавя говорителят.
Другите участващи производители на автомобили все още не са коментирали темата.
Миналия месец ръководителят на европейския бизнес на Stellantis Жан-Филип Импарато каза, че въз основа на правилата на ЕС, продажбите на електромобили на групата в региона ще трябва да се увеличат от сегашните 12% на 21%, за да се избегнат потенциални глоби в размер на 300 млн. евро за всеки пропуснат процентен пункт.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 10 месеца Както писах и преди, никой нищо няма да променя във времевата рамка на еко стандартите. 2035 изчезват ДВГ при леките коли. Въпрос с понижена трудност към форумните пишман-шофьори-антиваксъре-дизелисти : какво е забранено да влиза в ниско емисионната зона на Париж (това са 79 общини и предградия) от януари 2025г ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар