Hon Hai Precision Industry е отворена за придобиването на дела на Renault в Nissan Motor – ход, който може да предложи спасителен пояс на борещия се с проблеми японски производител на автомобили, пише Bloomberg.
Тайванската компания се е обърнала както към Nissan, така и към Honda Motor за потенциално сътрудничество, коментира пред репортери председателят на Hon Hai Юнг Лиу в кулоарите на събитие на компанията.
Основният производствен партньор на Apple и преди това е обмислял да вземе 36-проценния дял от Nissan на френската фирма. Hon Hai, която от години е най-големият производител на iPhone и електроника за глобални марки, се впуска в по-нови области като електромобилите, за да компенсира забавянето на пазара на смартфони.
Компанията, известна още като Foxconn, възприе изчаквателна позиция, докато Honda и Nissan разработиха план за интегриране на бизнеса си, съобщи Bloomberg News. Японските производители на автомобили обмислят да прекратят преговорите си за съюз.
„Ако има оперативна нужда, ще го обмислим“, коментира Лиу пред репортери в отговор на въпрос на Bloomberg News дали Foxconn ще купи дела на Renault в Nissan. „Но придобиването на дела не е нашата цел. Нашата цел е сътрудничество“.
Цената на акциите на Nissan за кратко се справи със спада си в Токио в сряда след коментарите на Лиу, но след това отново пое надолу. Стойността на книжата спадна с 6,5% по време на следобедната търговия.
Представител на Honda отказва да коментира дали е имало среща с Hon Hai. Говорител на Nissan твърди, че компанията е запозната със слуховете, но отказва да каже повече.
Nissan от години се бори с приблеми като остарялата си серия от непопулярни автомобили. Комбинацията с Honda би създала един от най-големите автомобилни производители в света, с по-голям мащаб, за да се справи с бързия темп на промени, предизвикан от конкуренцията от по-гъвкави нови компании и подобрената ефективност на батериите.
В Китай япоснките производители на автомобили губят позиции пред местните играчи, водени от BYD, докато техните вериги на доставки, изграждани в продължение на десетилетия, са изправени пред особено предизвикателство от засилващото се преминаване към електромобили.
Участието на Hon Hai може да помогне на Nissan да оцелее като компания, коментира старши стратегът в Daiwa Securities Шуджи Хосои. „Но в никакъв случай не е ясно дали това ще защити работните места и дали ще е добро за японската икономика“, казва още той, допълвайки, че това е негово лично мнение, а не на брокерската компания. „Има голям риск Nissan да бъде понижена до производител на сглобки, по същия начин като Sharp”.
Японският производител на електроника Sharp беше на ръба на фалита, когато получи капиталова инжекция от Hon Hai през 2016 г.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц