IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Мудният китайски пазар може да помрачи корпоративните отчети на Nissan и Honda

Двете компании следят внимателно преговорите между САЩ и Мексико, тъй като имат широка експозиция в тези страни

12:06 | 07.02.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Nissan Motor Co. и Honda Motor Co. ще трябва да отговорят на опасенията, предизвикани от желанието на американския президент Доналд Тръмп да използва мита, за да промени търговските отношения с Мексико, където и двете марки развиват мащабна производствена дейност.

Междувременно мудният китайски автомобилен пазар вероятно ще натежи върху отчетите на двете японски компании. Цялостната картина все пак изглежда по-оптимистична за Honda, отколкото за по-малкия ѝ конкурент, който вече назначи нов финансов директор, тъй като се затруднява да съживи растежа на печалбата. Нови търговски бариери между САЩ и Китай може да доведат до нова низходяща корекция на прогнозите, предупреждава Bloomberg Intelligence.

Nissan се очертава като една от най-големите жертви на митата на Тръмп, тъй като САЩ са водещият пазар по продажби за базираната в Йокохама компания. Някои от най-популярните ѝ модели за американския пазар се изграждат в Мексико, като въздействието на митническите бариери би било значително за по-нататъшния успех на концерна в САЩ.

„Проблемът е с Nissan, който почти не печели пари в автомобилния бизнес“, коментира Джеймс Хон, ръководител на отдела за анализ на мобилността в Macquarie. Много от моделите, които концернът произвежда в Мексико за износ в САЩ, са по-компактни автомобили като Sentra и Kicks, насочени към потребители, които се интересуват от разходите и не могат лесно да поемат по-високите цени.

По-рано тази седмица японският вестник Nikkei съобщи, позовавайки се на анонимни източници, че Nissan се отказва от плана за сливане с Honda, след като последният е предложил поглъщане, което ще направи производителят на Leaf дъщерно дружество на по-големия партньор.

Въпреки това развитие Nissan остава отворен към други партньорства, включително с тайванската Foxconn, съобщи в четвъртък Ройтерс.

Бизнесът с електромобили на Foxconn се ръководи от бивш висш мениджър на Nissan, Джун Секи, който някога беше смятан за претендент за поста на главен изпълнителен директор на автомобилния производител, преди да бъде назначен Макото Учида.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:01 | 07.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още