IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

BMW е водещата марка в България при вноса на употребявани електромобили

Германците са най-добре представящата се традиционна автомобилна марка при световните продажби на батерийни електрически модели

15:05 | 06.02.25 г.
Снимка: pexels.com
Снимка: pexels.com

Германският производител на автомобили BWM Group е лидер в България по внос на употребявани електромобили и успява да задържи първото място в глобален план на пазара на премиум коли през 2024 г., заяви Александър Миланов, генерален мениджър на BMW Group Bulgaria по време на бизнес закуска с представители на медиите.

Той подчерта, че BMW е най-добре представящата се традиционна автомобилна марка при световните продажби на батерийни електрически модели, засенчвайки своите конкуренти в това отношение.

Най-продаваният модел на компанията в света през миналата година е BMW Series 3, където доставките възлизат на 359 865 броя. На второ място е BMW X1 с 343 738 продажби, следван от BMW X3 с 319 хил. доставки.

От M гамата, където са представени високопроизводителните предложения на BMW, глобален лидер е електрическият BMW i4 M50, посочи Миланов.

Общите продажби на групата през миналата година се свиват с 4%, главно поради 13,4-процентния спад в Китай. В Европа продажбите на BMW растат леко с 0,6% до 947 235 превозни средства, като регионът формира 39% от всички продажби на групата в световен мащаб. Пазарите в Северна и Южна Америка отчитат лек ръст на доставките от 0,2% до 480 994 превозни средства.

През 2024 г. BMW Group е продала 426 хил. електрически коли, задвижвани с батерии (BEV), като това е годишен ръст от 13,5%. За едноименната марка ръстът достига 11,6% до 368,5 хил. електрически коли при 13,5% дял от общите продажби.

Делът на електромобилите за цялата група е още по-голям – 17,4%, благодарение на обновената гама на Mini.

Миланов подчерта, че до 2030 г. електромобилите трябва да формират поне 50% от общите продажби на концерна и да обхващат всички пазарни сегменти спрямо обхват от 90% към момента.

Генералният мениджър подчерта предизвикателствата пред пазара и индустрията в лицето на търговските и ценовите войни, геополитиката и регулациите. По думите му имотният балон в Китай продължава да помрачава икономическите перспективи за страната, отразявайки се върху по-широката икономика. Към това могат да се прибавят и ефектите от анти-Covid правилата, които Пекин наложи по време на пандемията, ограничавайки потребителската активност.

Ценовите войни също оказват негативно влияние върху пазара, като се наблюдава и производствен свръхкапацитет в някои региони, изтъкна още Миланов.

В България електромобилите на BMW формират 11% от общите продажби на компанията спрямо дял от 16% за плъгин хибриди, 36% за дизелови модели и 37% за бензинови предложения.

При Mini ситуацията е значително по-различна. Електромобилите на марката формират 44% от общите продажби при 53% за бензиновите модели и само 3% за дизеловите  коли.

Миланов заяви, че BMW ще представи в България първия модел от серията Neue Klasse през третото тримесечие на тази година, като продажбите ще стартират през последните три месеца на годината. Първите доставки се очакват през първото тримесечие на следващата година.

По думите на Миланов Neue Klasse не е само нов продукт, а изцяло нов процес, който включва иновативни технологии и производство.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:05 | 06.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още