Mercedes-Benz Group AG успя да спечели съгласие от страна на работническия съвет за съкращаване на работните места и свиване на ръста на трудовите възнаграждения като част от стремежа на германския производител на премиум автомобили да подобри своята рентабилност, пише Ройтерс.
Компанията отказа да уточни колко работни места ще бъдат съкратени, но посочи, че работниците в производството няма да бъдат засегнати. Ръководството на Mercedes се споразумя с работническия съвет да удължи гаранциите за работните места до края на 2034 г.
Финансовият директор Харалд Вилхелм заяви по време на годишната конференция за финансовите резултати на концерна, че Mercedes планира да предостави на външни фирми работата, свързана с финансите и човешките ресурси, както и доставките, за да намали размера на административната работна сила. Като част от това компанията няма да наема нови служители на мястото на тази, които се пенсионират.
Mercedes-Benz планира да намали производствените разходи с 10% до 2027 г. и с 20% до 2030 г. – план за намаляване на разходите, стартиран през 2020 г..
Европейската автомобилна индустрия е изправена пред редица предизвикателства тази година, като производителите на автомобили и на компоненти обявиха мащабни съкращения, докато мощните синдикати в Германия водят ожесточена битка срещу натиска от страна на корпоративните ръководство за съкращаване на работни места, затваряне на заводи и преместване на персонал в други страни.
Едно от основните предизвикателства пред сектора са по-строгите цели за емисиите от автомобилите. Ден по-рано председателят на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен заяви, че блокът ще предостави на производителите на автомобили тригодишен срок за постигане на целите за емисиите на въглероден диоксид, които първоначално бяха определени за тази година.
Промяната, която ще даде на автомобилния сектор гъвкавост в рамките на правилата за емисиите до 2025 г., ще бъде предложена по-късно този месец, посочи Фон дер Лайен. На практика промените ще означават, че производителите на автомобили могат да не постигнат целта за тази година, стига да постигнат по-добри резултати през следващите две.
Европейските автопроизводители настояват за промяна на целта за 2025 г. след спада в продажбите на електромобили през миналата година, който затрудни постигането на целта и можеше да доведе до глоби за милиарди евро. Те можеха да заобиколят част от тези санкции, като обединят продажбите си с автомобилните производители, които са по-напред в прехода, но бяха изразени опасения, че това ще облагодетелства неоснователно компании като Tesla и китайските производители.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс