Tesla ще понижи с 20% производствените разходи за своя електрически SUV Model Y, изграждан в Шанхай, за да възстанови дела си на най-големия пазар на електромобили в света, съобщава Ройтерс.
Американският производител на електрически превозни средства разработва модела по проект с кодово име "E41" и ще го произвежда, използвайки съществуващите производствени линии, разкриват източници, запознати с плановете. Масовото производство на по-евтината версия ще започне в най-голямата фабрика на компанията през 2026 г.
Колата ще бъде по-малка и разходите по нейното производството ще бъдат с поне 20% по-ниски от тези на сегашната обновена версия на Model Y, която беше пусната на пазара в края на миналата година.
Към момента електрическият SUV се предлага в Китай при цена от 263 500 юана (36 351 долара).
По-евтиният Model Y, който ще се произвежда в завода на Tesla в Шанхай, ще се продава главно в Китай, където компанията се стреми да защити своя пазарен дял. Моделът ще се произвежда и в Европа и Северна Америка, добавят източниците.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск заяви през януари, че компанията ще представи по-евтини модели през първата половина на 2025 г., но не уточни размера на намаляването на разходите, цените или спецификацията.
Model Y беше най-продаваният автомобил в Китай през 2023 г. и 2024 г., но сега се сблъсква със засилената конкуренция в лицето на предложенията на местните марки.
Кросоувърът на технологичния гигант Xiaomi YU7 може да се превърне в основния конкурент на Model Y, смятат анализатори.
Пазарният дял на Tesla на китайския пазар на електромобили спадна до 10,4% през миналата година от 11,7% за 2023 г.
Седанът SU7 на Xiaomi, чиито продажби стартираха едва през април миналата година – изпревари Model 3 на Tesla при доставките през декември.
Напоследък Tesla не е анонсирала нови продукти освен своето роботакси Cybercab, което ще се появи през 2026 г. Вместо това компанията отблъсква конкурентите си, особено в Китай, с различни нови версии на съществуващи модели.
Компанията планира да пусне в Китай шестместен вариант на Model Y по-късно тази година, за да засили своето присъствие.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 8 месеца Накратко казано - Тесла убива premium image, който имаше и слиза в ниския сегмент, защото китайската конкуренция просто ги смазва. Нормално е, след жестоките подигравки с автопилота, който пуснаха и новия модел, копиращ доста Xpeng. отговор Сигнализирай за неуместен коментар