Tesla Inc. претърпя нов голям спад на продажбите на едро в Китай през миналия месец, докато основният му глобален конкурент BYD Co. увеличи своята преднина на най-големия автомобилен пазар в света, пише Bloomberg.
Американският автомобилен производител, ръководен от милиардера Илон Мъск, отчете 49% спад на доставките на годишна база до 30 688 автомобила, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).
Обемите изостават значително от произведените през януари 63 238 електромобили във фабриката на Tesla в Шанхай.
Слабите резултати на компанията в Китай контрастират рязко на тези на BYD, която за същото време успя да достави над 318 хил. превозни средства, ръст от 161% на годишна база.
Докато продажбите на дребно отразяват активността на потребителите, продажбите на едро са по-тясно обвързани с броя на колите, излизащи от производствените линии.
Tesla записва слаб старт на годината при доставките в Китай. Граифка: Bloomberg/CPCA
Tesla загърбва една тежка 2024 г. за Китай. Компанията регистрира първия си годишен спад при доставките на коли, изградени в в Шанхай, откакто съоръжението започна масово производство през 2020 г. – сигнал за засилване на местната конкуренция и охладено глобално търсене.
В световен мащаб Tesla продаде 1,79 млн. електромобила миналата година, малко по-малко от доставките през 2023 г., изоставайки от оценките на анализатори.
BYD, която спря да произвежда превозни средства, задвижвани изцяло от изкопаеми горива през 2022 г., продаде 1,76 млн. автомобила, захранвани изцяло с батерии. Като се включат и плъгин хибридите, BYD е продала 4,25 милиона леки коли през 2024 г.
CPCA изчислява, че общите продажби на едро на превозни средства, използващи нов вид енергия (NEV), където влизат изцяло електрическите и плъгин хибридните коли, скачат с 82% през февруари спрямо същия месец на 2024 г.