Volkswagen е готов с новаторски дизелов двигател с обем 2.0 литра и мощност от 272 к.с., който демонстрира на техническа презентация в централата си във Волфсбург, Германия.
Агрегатът един от основните продукти, чрез които Volkswagen ще трябва да отговори на новите екологични норми в Европа, които влизат в сила през 2020 г. Той е по-мощен от совите аналози, но и същевременно и по-икономичен.
Новият мотор е създаден на базата на двигателя EA288, който е широко използван в гамата на производителя. Сравнен с 2,0-литровия дизел с мощност 240 к.с., който дебютира с осмото поколение Passat, новият агрегат генерира с 14% по-висока мощност, като в същото време е с 14% по-икономичен.
Това е било възможно благодарение на двустепенна електрическа турбина, както и на новоразработена система за променливо газоразпределение и по-прецизни пиезо инжектори, работещи при налагане от 2500 бара.
Агрегатът генерира мощност от 272 к.с., което е 10 к.с. повече от 3.0-литровия дизелов V6 мотор, предлаган за новия Touareg.
Към момента няма информация за максималния въртящ момент на мотора, но от Volkswagen все пак поясняват, че той е малко по-висок от този, който развива 2.0-литровия дизел с 240 к.с. - 500 Нм.
Новият мотор с електрическа турбина ще се поставя на по-високо позиционираните модели на марката, включително на продуктовата версия на концептуалния кросовър Cross Blue.
На същата презентация във Волфсбург производителят разкри подробности и за новата си 10-степенна автоматична трансмисия. Тя трябва да влезе в серийно производство през 2016 г., като е базирана на настоящата DSG трансмисия с 6 предавки.
Новата трансмисия с кодово име DQ511 също ще бъде решаваща за постигането на по-нисък разход на гориво. Тя има 10 степени и два съединителя, като може да бъде съчетана с двигатели с максимален въртящ момент до 550 Нм.
Новият 10-степенен DSG автоматик ще се поставя на редица двигатели, включително на новия 2.0-литров дизел с 272 к.с.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Volkswagen представи 2.0-литров TDI с 272 к.с.
Агрегатът разчита на електрическо турбо и ще се съчетава с 10-степенен автоматик
13:23 | 11.11.14 г. 1Новият 2,0-литров TDI с електрически турбокомпресор. Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Wall Street затвори на червено и Dow Jones не можа да удържи нивото от 40 хил. пункта
-
Конкуренцията за младите таланти става все по-ожесточена, смята експерт
-
Централните банкери от ЕЦБ не се ангажират с посоката на лихвите след юни
-
Експерт: Надпреварата между AI асистентите ще е в полза на потребителите
-
Доставчик на Volkswagen преразглежда своя бизнес с батерии
-
Toshiba съкращава 4000 работни места
-
САЩ може да осигурят още четири системи Patriot за Украйна
-
ПИБ се подготвя за издаване на ипотечни облигации за до 400 млн. лева
-
Георги Георгиев, ЕЛАНА Агрокредит: Зърноцентристкият модел трябва да претърпи трансформация
-
Електрификация не на всяка цена - Volkswagen дава заден ход
-
Атентатът срещу Фицо подпали с нова сила нестихващото разделение в Словакия
-
Необслужваните "бързи кредити" у нас се увеличават с над 30% към края на март
Специални проекти виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Wall Street затвори на червено и Dow Jones не можа да удържи нивото от 40 хил. пункта
-
Централните банкери от ЕЦБ не се ангажират с посоката на лихвите след юни
-
Слаби финансови отчети оцветиха европейските фондови пазари в червено
-
Акциите на „Сирма ГХ“ доведоха SOFIX до подножието на 850 пункта
-
Dow започва сесията на крачка от 40 хил. пункта*
2 -
Необслужваните "бързи кредити" у нас се увеличават с над 30% към края на март
преди 9 години А разхода какъв е? отговор Сигнализирай за неуместен коментар