Причинената от коронавируса криза коства на автомобилната индустрия милиарди евро в световен мащаб и я тласна дълбоко в зоната на загубите. Според цитиран от германския икономически всекидневник Handelsblatt анализ на консултантската фирма EY оперативните загуби на 17-те най-големи автомобилни компании през второто тримесечие възлизат на почти единадесет милиарда евро - след печалба от почти 22 милиарда евро през второто тримесечие на предходната година.
Само шест производители не са на минус, а само Tesla се е представила по-добре в периода от април до юни, отколкото през предходната година и според EY скочи направо на върха в списъка на най-печелившите автомобилни компании.
Според анализа никой от производителите не е успял да се спаси от спада на продажбите през второто тримесечие. Заедно те са отчели спад от почти 177 милиарда евро, което е понижение от 41 процента в сравнение със същото тримесечие на предходната година. И тук обаче диапазонът е широк и варира от 5% спад в приходите от продажби при Tesla до минус 57% при Mitsubishi. Трите германски производители Volkswagen (-37%), Daimler (-29) и BMW (-22) са в средата на своеобразната класация.
"Никога не е имало подобен спад в приходите, печалбите и продажбите”, твърди ръководителят на отдела за автомобилна и транспортна дейност в EY Константин Гал. "Пандемията на моменти почти спря световната автомобилна индустрия - със съответно катастрофални последици за развитието на продажбите и на печалбата”.
По отношение на продажбите Китай се оказа най-важният стълб за германските производители през второто тримесечие. „И трите германски автомобилни компании успяха да растат в Китай през второто тримесечие, докато продажбите в останалите региони спаднаха рязко. В резултат делът на Китай от световните продажби за германските производители на автомобили се е увеличил от 33 на 51 процента“, каза Гал.
Въпреки че третото тримесечие отново ще бъде значително по-добро от второто, експертите от EY не очакват данните за продажбите да се върнат до нивата от преди кризата преди 2022 г. Няма да бъде избегнато затварянето на заводи и загубата на работни места. „Голямото събуждане вероятно ще дойде едва следващата година“, каза експертът от EY Петер Фус. "Тогава ще има брутален подбор и някои производители може да не оцелеят”, пояснява той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна