Производителите на електрически превозни средства потриват ръце в очакване на комерсиализирането на твърдотелните батерии – технология, която може да реши проблемите с дългото време за зареждане и опасенията около пробега. Според проучване, публикувано от базирания в Карлсруе Институт за изследвания на системите и новациите ISI, е необходимо още време, преди технологията да успее да се утвърди спрямо доминиращата в глобален план литиево-йонна батерия (LIB), пише Automobilwoche.
„Не се очаква твърдотелни батерии на базата на оксиди и сулфиди да се появят в по-голям мащаб на автомобилния пазар поне през следващите пет години“, изтъкват от ISI.
Това е така, тъй като технологията за този вид батерии не е достатъчно зряла, коментира Томас Шмалц от ISI.
Проучването се допитва до близо 50 експерти от Германия и други страни, които споделят своите оценки относно твърдотелните батерии. Те изтъкват различните технологии, базиращи се на оксиди и сулфиди, върху които в момента работят редица стартъпи.
Единственото решение, което постига някакъв комерсиален успех, е полимерната твърдотелна батерия. Според Шмалц обаче тя не е подходяща за електромобилите, тъй като е необходимо да се нагрява, за да функционира.
При твърдотелните батерии няма течен електролит. Те предлагат по-голяма енергийна плътност, като същевременно се намалява рискът от пожар. Увеличената енергийна плътност съответно води и до по-голям пробег с едно зареждане и по-бързо зареждане – слабо място на LIB технологията.
Големи производители на автомобили като BMW и Ford вече инвестират в изследвания относно твърдотелните батерии. За момента пазарът е доминиран от LIB аналозите. Освен в електрическите коли тези батерии могат да бъдат намерени и в лаптопи или смартфони.
В средата на 2021 г. учени от Харвардския университет обявиха, че са проектирали стабилна литиево-метална твърдотелна батерия, която може да се зарежда и разрежда поне 10 хил. пъти „при висока плътност на тока“
QuantumScape, една от компаниите, смятани за водещи в областта на твърдотелните технологии, които биха могли да бъдат използвани в електромобилите след 2025 г., е прекарала години в изследвания, инвестирайки над 300 млн. долара за намиране на подходящ твърд сепаратор, който да не позволява на дендритите да преминават в електролита.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР