IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китайските автопроизводители искат да спечелят клиентите в Европа с високи оценки

Ако една кола е направена добре, има висока оценка за безопасност и се предлага на конкурентна цена, няма значение къде е произведена, изтъква ръководител на марката ORA

13:13 | 21.11.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският автопроизводител Aiways все още не си е осигурил оценка от NCAP за своя електрически кросоувър U6, но компанията със сигурност ще се стреми към най-високо оценяване, коментира Александър Клоуз, който ръководи дейността на автомобилния производител извън Китай.

По думите му Aiways е инвестирала в допълнителни функции за безопасност в U6, за да привлече европейските корпоративни клиенти, включително фирмите за отдаване на коли под наем, когато се появи на пазара през следващата година.

„Ще има естествено търсене на превозни средства като тези, които предлагаме, които са напълно оборудвани и се предлагат на много конкурентни цени“, изтъква Клоуз. Той добавя, че компанията се стреми да продаде 30 000 превозни средства в Европа през 2023  г. спрямо около 5000 през тази година.

Основно изискване

Френската консултантска компания Inovev казва, че около 155 хил. произведени в Китай коли са били продадени в Европа през първите девет месеца на 2022 г., или 1,4% от пазара. Китайските фирми са напът да продадат 150 хил. автомобила тази година, което е почти двойно повече спрямо продадените през 2021 г. 80 000 коли.

Но почти половината от продадените китайски автомобили са електромобили, според Inovev, което им осигурява 5,8% дял от европейския пазар на изцяло електрически превозни средства.

Вицепрезидентът на Inovev Джамел Таганца споделя, че до няколко години всички китайски автомобили, продавани в Европа, ще бъдат изцяло електрически.

До 2030 г. Inovev изчислява, че електромобилите ще съставляват 40% от продажбите на нови автомобили в Европа и че делът на китайските марки ще бъде между 12,5% и 20%, с продажби между 725 хил. броя и 1,16 млн. броя.

„Това е консервативна прогноза“, добавя Таганца. „Но (делът) може да се увеличи по-бързо особено ако европейските производители на автомобили не отговорят на нуждите в Европа от достъпни електромобили“, изтъква той.

Осигуряването на най-висока оценка за безопасност е скъпо начинание за автомобилните концерни, защото това означава да се инвестира в допълнителни функции, като допълнителни въздушни възглавници, системи за подпомагане на водача и др.

Ейвъри от Thatcham казва, че китайските производители на електромобили са се ангажирали активно с NCAP и инвестират, за да получат тези високи оценки.

Използване на предимството

Междувременно ORA Funky Cat на Great Wall Motor ще бъде пуснат в продажба във Великобритания, Германия, Ирландия и Швеция до края на годината.

Започвайки на цена от около 32 000 паунда (36 330 долара) във Великобритания, или около с 5000 паунда по-малко от електрическия ID.3 на VW, моделът предлага функции като лицево разпознаване, система за подпомагане на водача, камера за задно виждане и безжично зареждане на телефона.

Тоби Маршал, директор продажби и маркетинг за Великобритания в марката ORA, изтъква, че ако една кола е направена добре, оборудвана е с функции, има висока оценка за безопасност и се предлага на конкурентна цена, вече няма значение къде е произведена.

„Това са ключовите фактори, които имат значение за купувачите на автомобили“, посочва Маршал.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:40 | 21.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още