В момента европейската автомобилна индустрия преминава през труден период, като една от причините за това е по-големият капацитет на европейските производители от пазарния им дял. Това коментира Любомир Станиславов, изпълнителен директор на „Аутомотив Клъстер България“, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.
„Те имат достатъчно заводи, които обаче в общия случай са разположени на скъпи локации като Франция, Белгия, Германия, Англия. Ефективите заводи обикновено се намират в Източна Европа“, каза той.
Освен това в период на преход като сегашния пазарът е по-малък от обичайното, каза Станиславов. Обикновено продажбите в Европа достигат средно 14,5 -15 млн. автомобила годишно, докато сега цифрата е по-малка. Гостът обаче счита, че пазарът ще се възстанови, при това в близко бъдеще, тъй като много клиенти задържат покупката, за да преценят към коя технология да се насочат – дали да изчакат следващото поколение електромобили, или да заложат на класическата технология.
Европейските автомобилни компании изпитват затруднения и под натиска на китайските производители, които навлизат все повече на пазара, включително в България, каза Станиславов. Неотдавна беше обявено, че още една китайска марка – Zeekr, влиза на българския пазар. „До края на тази година и през първите шест месеца на следващата ще бъде официално обявено, че може би поне още две-три китайски компании навлизат на българския пазар.“
Към момента техният дял на европейския пазар не е чак толкова голям – общо между 5 и 7%, като си поставят за цел да достигнат 15% в следващите няколко години, което според Станиславов е реалистично.
Той обаче отбеляза, че в Китай има „брутална конкуренция“ сред производителите на електромобили вследствие на стимулите от китайското правителство през последните десет години, като в страната вече съществуват над 200 различни марки електромобили. „Почти всички, ако не и всички, работят на загуба. Те не могат вечно да продължават ценовата война с европейските производители и ще трябва да увеличат своите цени“, коментира гостът.
„Ако днес можем да кажем, че китайските електромобили са с 30% по-достъпни от съответния европейски бранд, в бъдеще разликата вероятно ще намалее до 5-10% и тогава ще настъпи истинската конкуренция“, каза автомобилният експерт.
Как ще повлияе по-евтиният Model Y на Tesla на автомобилния пазар в Европа? Какво е бъдещето на компанията на Илон Мъск? Какво се случва в лусозния сектор на автомобилите в Европа?
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа