Минималните гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти да бъдат увеличени с една до три години. Това предвижда проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредба 2, който Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) публикува за обществено обсъждане, съобщиха от ведомството.
Така например, ако минималният гаранционен срок за строителство на автомагистрала в момента е пет години, с промените в наредбата се предлага той да бъде увеличен на седем години. За изпълнен републикански път от първи и втори клас сега срокът е три години, с измененията се предвижда да стане пет години, а за трети клас път от републиканската пътна мрежа - четири години, като сега е три. За реконструкция и основен ремонт на пътища от републиканската пътна мрежа минималният гаранционен срок в момента е две години, с проекта на наредба се предлага увеличаването му на три години.
Удължаването на сроковете се отнася не само за автомагистрали, скоростни пътища и пътища първи, втори и трети клас от републиканската пътна мрежа, но и за останалите пътища и улици, за хидроизолационни, топлоизолационни, звукоизолационни и антикорозионни работи на сгради и съоръжения; за всички видове строителни, монтажни и довършителни работи; за вътрешни инсталации на сгради и при основен ремонт и реконструкция; за пречиствателни съоръжения и депа за твърди битови отпадъци; за преносни и разпределителни проводи (мрежи) и съоръжения към тях на техническата инфраструктура; за основен ремонт и реконструкция на железопътни линии, самолетни писти и съоръжения за тях, хидроенергийни, хидромелиоративни, водоснабдителни, пристанищни и брегоукрепителни съоръжения и системи.
Предвижда се и възможността издаденото разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация или отказът за издаването им да бъдат връчвани на възложителя или упълномощено от него лице не само лично, но и чрез лицензиран пощенски оператор, при поискване от страна на заявителя.
Предлага се още възложителят да представя информация за идентификатор на обекта на кадастъра, подлежащ на въвеждане в експлоатация. Предвидено е и стандартизиране на изискваните документи за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация и служебното снабдяване с някои от тях.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
преди 6 години На мен и сегашните срокове ми се струват разумни. Не е нужно да се увеличават. Нужно да ТОЛ системата да заработи по-скоро. Ама тя не е *** закон, че да редактират 10-20 изречения на компютъра както с промяната на този закон и да започне да работи... И сега ще я отложат с 7-8 месеца защото няма кой да държи сметка на правителството за некадърността му, не е като при частния бизнес да напишеш закона за 1 ден и да почваш да ги глобяваш и съдиш както ти е кеф... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години А за санирането що не дават 7-10 години? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години За магистралите 7г. гаранция е ОК, но за второкласен път 5г. са прекалено много. Отделно за ремонт на второкласен път да има цели 3г. гаранция не е нормално, кгато в района просто няма други пътища. Примерно никой няма да се хване да ремонтира Ришкия приход, който е целогодишно натоварен с тирове, защото няма други подходящи пътища, освен прохода на републиката, който е далеко встрани. Ами с този трафик и 2г. са много, а за 3г. ще трябва да се сметне и гаранционен ремонт на ремонта. отговор Сигнализирай за неуместен коментар