Новото летище край Берлин ще продължи да генерира загуби на данъкоплатците в Германия дори след като най-накрая отвори врати, съобщава онлайн изданието Thelocal.de, като се позовава на икономически доклад.
Документът е съставен от икономиста Фридрих Тисен по искане на Зелените в Германия. Според него дори и да не се налага да се „изливат“ повече пари в съоръжението, загубите могат да достигнат до 150 млн. евро годишно.
Изчисленията на Тисен се основават на инвестициите, направени към настоящия момент – 4,7 млрд. евро. икономистът обаче не е включил допълнителните 1,1 млрд. евро, които изпълнителният директор на летището Хартмут Мехдорн поиска наскоро.
Първоначалните планове за откриването на новото летище край Берлин предвиждаха то да заработи още в края на 2012 г. До ден днешен обаче то не може да отвори врати заради различни проблеми и наложителни довършителни работи.
Икономистът е изследвал потенциалните постъпления от таксите и продажбите в магазините на летището. По думите на самия Тисен, той е бил „изключително щедър“ към летището в доклада си, като дори е завишил очакваните му приходи и е пресметнал загубите на базата на най-оптимистичния сценарий за неговото развитие.
Резултатите обаче изглеждат катастрофални, а за да излезе на печалба, летището трябва да вдигне таксите и цените до нереалистично високи равнища.
Според доклада дори и при ръст на трафика летището не може да избегне финансовата дилема.
Очаквано мениджмънтът на Berlin Brandenburg Airport определи доклада като „съмнителен и нереалистичен“. Говорител коментира, че Фридрих Тисен преди това е оспорвал жизнеспособността на летищата в Мюнхен и Франкфурт.
Междувременно вчера техническият директор на летището Йохен Гросман беше уволнен заради разследване за корупция, допълва изданието. Гросман беше заподозрян, че е поискал подкуп от потенциален изпълнител – холандската компания Arcadis, в размер на 500 хил. евро. По-късно Мехдорн обяви, че сумата е 350 хил. евро.
Прокуратурата е претърсила кабинета на Гросман и проверява договорите, които той е подписал.
Мехдорн обяви, че е вярвал на „този човек“ и допълни, че той си е „признал с половин уста“. Кметът на Берлин Клаус Воверайт, който председателства Надзорния съвет на летището, пък определи случая като единичен.
Това обаче не е първият корупционен скандал, свързан със съоръжението. През април миналата година на трима души им бяха повдигнати обвинения заради подкупи, които са им били платени от фирми с надеждата да си осигурят договори за работа по сградите и съоръженията.


Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
преди 11 години Точно така! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години "...обаче като тръгнат да фалират - да не търсят държавата да ги спасява."-------------------------Ако това се случи, съвсем малка крачка ни дели до Perpetuum mobile ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Този проект е пример, че дори в Германия държавата е лош стопанин и колкото по малко държава има, толкова е по добре! отговор Сигнализирай за неуместен коментар