Китайската корпорация Power Construction Corporation (Powerchina) е в преговори с белградските власти за проекта за изграждане на метро мрежа в сръбската столица, казва заместник-кметът на града Горан Вешич, цитиран от Seenews.
Powerchina планира да започне строителството на метрото в Белград през 2020 г. и да завърши проекта в рамките на пет години, поясни Весич, цитиран и в прессъобщение на правителството.
„Китайските представители гарантират, че могат да завършат проекта си след пет години. Тяхното предложение е да започнат да работят по двете линии на метрото, защото те имат богат опит в тази област, най-модерната техника, наред с осигуреното финансиране", казва Весич.
През април сръбското правителство подписа споразумение за сътрудничество с Powerchina за проекта. Съгласно условията на споразумението Сърбия и Powerchina ще започнат съвместна работа по проектната документация, пространствените планове и модела на финансиране на проекта.
„Ние преговаряме и с френски партньори. Ще бъдем много доволни, ако френските компании станат част от консорциум с китайски фирми за изграждането на метрото, но нека ги оставим да се споразумеят", каза Весич.
Според проекта метро мрежата на столицата на Сърбия ще се състои от две линии, съответно от 21,3 км и 19,8 км. Системата ще интегрира и четири градски железопътни линии.
Първата линия на метрото ще минава по течението на река Сава, ще пресича центъра на Белград и ще свързва района Макишко поле в югозападната част на сръбската столица с квартал Мириево на североизток, близо до река Дунав. Втората линия ще свързва Севуз, предградие на Белград, с квартал Мириево до Ново Београд.


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден