IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бъдещето на работата е хибридно с внимание върху служителите

70% от служителите смятат офис средата за по-благоприятна за изграждане на екип

12:27 | 06.02.21 г. 3
<p>
	<em>Снимка: Alberto Bernasconi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Alberto Bernasconi/Bloomberg

„Въпросът, пред който са изправени компании сега, е как да създадат точен хибриден модел. Знаем, че хората искат избор между работа от разстояние и в офиса“, коментира Сю Аспрей Прайс, ръководител на отдел „Корпоративни решения и наематели“ в британския клон на JLL. „Това ще изисква инвестиции в „клуба“, както го наричаме, а именно централата, за да се гарантира съществуването на преживяванията и средата, към които служителите се стремят, за да подобряват представянето си“, допълва тя.

„Виждаме, че се вземат решения и се правят промени както в бизнес моделите, така и в избора на портфейли, отразяващи новия начин на работа“, казва Прайс.

Здравето и щастието на служителите – огромна област на инвестиции

Може би най-значимата последица от пандемията е задълбоченият фокус върху здравето и щастието на служителите, включително безопасността и здравата работна среда, които са от съществено значение за успеха в бизнеса. През 2021 г. и след това ще продължат да се развиват нови стилове на управление с приоритет върху иновациите и вдъхновяващата култура на компанията.

„Пандемията е човешки проблем и не е изненадващо, че се засилва вниманието към това, което работното място може да направи в подкрепа на здравето и щастието“, казва Мара Къмингс, старши вицепрезидент на отдел „Планиране на глобални недвижими имоти и развитие“ в Discovery. „Важно е да възприемем осмислен подход към следващите стъпки, да съберем точните данни и да направи малки промени по пътя, тъй като пандемията продължава да се развива. Опитът не на всички е еднакъв, така че компаниите трябва да слушат и да приложат приспособен подход“, допълва Къмингс.

Традиционните работни приоритети също са изправени пред дълбоки предизвикателства по време на пандемията. Например, 72% от служителите вече смятат баланса между работа и личен живот за по-важен от високата заплата (69%). Това означава, че бъдещето на работата трябва да се пренасочи към нуждите и предпочитанията на служителите. Компаниите трябва да създадат съсредоточени върху служителите решения, които предоставят избор и гъвкавост за оптимизиране на преживяванията на служителите и представянето.

Устойчивостта не е грижа само на правителството

Има несъмнено глобално изместване на вниманието към климатичните промени и устойчивостта. Тъй като се смята, че строителната индустрия е отговорна за над 40% от глобалното потребление на енергия и за около една трета от въглеродните емисии в света, недвижимите имоти играят огромна роля в създаването на по-добър свят. Планирането на недвижимите имоти не само трябва да отговаря на инициативите за нулеви въглеродни емисии, а хората искат да са част от компания с цел и ангажимент към по-устойчив свят.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:16 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 0
юрист
преди 3 години
Какви действия ще предприемете, за да си трансформирате бизнеса, зависи както от неговата специфика, така и от Вашата собствена креативност. Ако напр. сте в ИКТ клъстера, спокойно можете да работите хоум офис, ремуут, от всяка точка на България, включително и от вилата си, след като сключите договор за дистанционна работа с някой работодател. България се счита за държавата в Европа с най-бърз интернет.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 2
SSS55
преди 3 години
Много ми хареса. Интересно. Имам вила с 6 (шест) стаи на морето. Мисля си дали не могат да идват по 3-4 дни служители на фирми, които да правят събирания на служителите си с цел сближаване, разработване на стратегии и взимане на решения. Има ли переспектива? Благодаря.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 2
юрист
преди 3 години
Моите предвиждания са малко по-различни- в офисите ще останат предимно служителите, които са с първо работно място и нямат изградени офис дисциплина, офис култура и социални умения за общуване на работното място. Всеки друг служител с над 3 години работа в офис среда- до преди пандемията- може преспокойно да работи хоум офис и да осъществява социалните си контакти с други хора след работно време, още повече, че тогава ще се среща с приятели, а не предимно или само с колеги. Ще нарасне значението на добрите мениджъри от средния мениджмънт, които ще задават параметрите на текущите задачи и ще контролират изпълнението им от служителите, работещи хоум офис. Всъщност, изобщо не е нужно човек с над 3 години стаж в офисна среда, да се връща пак в нея, но нали работодателите или СЕО-тата трябва да се изживяват като шефове, та само от тяхна гледна точка е добре да се завърнат всички служители в офисите;0
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още