Предстоящото първично публично предлагане на Twitter се очаква с особен интерес както от експертите в IT сектора, така и от всички любители и наблюдатели на технологичния бранш. Забележителността на IPO-то се допълва и от факта, че то ще бъде второто най-голямо след това на Facebook, което обаче претърпя сериозен крах. Това накара мнозина да смятат, че създадената от Марк Зукърбърг социална мрежа е затворилата за години напред вратата за излизане на борсата на компаниите от сектора, пише руското издание "Вести".
За момента динамиката на книжата на LinkedIn, Workday Inc и други подобни мрежи несъмнено не бе особено впечатляваща. Още по-малко емоции предизвикаха успехите на Tableau Software, която увеличи капитализацията си повече от два пъти за около година, и на Marketo, която показа сравними резултати.
Истината е, че социалният микроблог не действа като пионер по тънък лед. Той прави логична стъпка в ситуация, която очевидно е предразполагаща към него. Американските фондови борси се разрастват, а потенциалът за по-нататъшен растеж остава. Същевременно пазарните нагласи не се променят рязко, включително и в бурно развиващия се IT сектор, дори и след като Facebook успя да подобри капитализацията си значително. Съществуват и негативни примерни, като например Yelp, която е "на черно" с 325 на сто.
Междувременно принцът на Саудитска Арабия Алуалид бин Талал обяви, че няма намерение да продава нито една от своите акции в Twitter, когато компанията стане публична. Принцът, който е племенник на крал Абдула и собственик на международната кралска инвестиционна компания, инвестира 300 млн. долара в социалния гигант в края на 2011 г.
"Twitter е много стратегическа инвестиция за нас. Инвестирали сме 300 млн. долара в компанията. Няма да продаване нищо след първичното предлагане", се посочва в изявление на бин Талал. Той обаче не уточнява дали планира да си купи нови акции след задействане на публичната процедура.
В този смисъл Twitter, за разлика от Facebook, може да усети положителните нагласи на инвеститорите още от първия ден, твърдят анализатори. Основната причина е, че социалната мрежа не е изчерпала възможностите си за повишаване на печалбите, което от своя страна няма да доведе до проблеми за бъдещите приходи на потенциалните инвеститори.
Според данните на международната изследователска компания PricewaterhouseCoopers компаниите от IT сектора са най-активните пазарни участници през втората половина на 2013 г. В периода от април до юни 16 представители на хай-тек индустрията навлязоха на IPO пазара, като сделките бяха оценени на около 2,8 млрд. долара.
Важно е обаче да не се забравя едно – на фондовата борса излизат предимно играчи, които се фокусират върху бизнеса. Логично да се предположи, че след IPO-то на Twitter ще видим още по-значителна активност в пазарната дейност в САЩ.
Коментар на водещи анализатори по темата вижте в материала на Bloomberg!


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?