IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Щатски регулаторен орган разрешава сделката на Facebook за WhatsApp

Същевременно FTC предупреди WhatsApp да не смекчава политиката си за опазване на личните данни на потребителите

10:47 | 11.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Щатски регулаторен орган разрешава сделката на Facebook за WhatsApp

Американската федерална търговска комисия (FTC) е дала „зелена светлина“ на Facebook за придобиването на услугата за мобилни кратки новини WhatsApp. Същевременно в писмо до двете компании FTC предупреди, че след сделката политиката за опазване на личните данни на WhatsApp не трябва да се смекчава.

Ако WhatsApp не се съобрази със своите задължения, „това може да наруши закона" и да има последствия, се казва в писмото на федералната комисия. „Ние искаме да стане ясно, че WhatsApp трябва да изпълни тези обещания към потребителите, независимо от придобиването", пише още ведомството.

Facebook обяви сделката за WhatsApp за общо 19 млрд. долара (близо 14 млрд. евро) в средата на февруари. Плановете за поглъщането предизвикаха опасенията на активисти за защита на потребителските данни, защото, за разлика от Facebook, WhatsApp обещава на своите 450 милиона потребители да не колекционира имена, имейл адреси или друга информация от адресните книги в мобилния телефон и да не запаметява изпратените съобщения.

През миналия месец два американски потребителки групи са внесли жалба до Федералната търговска комисия, с която оспорват придобиването. Говорителка на Facebook заяви междувременно в четвъртък, че компанията е доволна от решението на регулаторния орган и Facebook и WhatsApp ще продължат да спазват всички закони след приключване на придобиването.

Най-голямата социална мрежа вече попадна в полезрението на Федералната търговска комисия заради своите променящи се разпоредби и общи условия, свързани с поверителността. Причината за проверката бяха промени в настройките за поверителност, които Facebook въведе през декември 2009 г., които направиха данни от профилите на потребителите, като име, снимка, град, пол и приятели, публични по подразбиране. Тогава основателят на Facebook Марк Зукърбърг описа промените като "прост модел за контрол на поверителността".

Компанията успя да сложи край на разследването през 2011 г. благодарение на няколко отстъпки. Тогава Facebook обеща, наред с други неща, по-добро информиране на потребителите за промените, съгласи се и на провеждане на независими проверки през следващите 20 години. И придобиването на Instagram от Facebook трябваше да бъде одобрено от Федералната търговска комисия. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:55 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още