Когато Facebook иска да опита нещо ново, една от първите медии, към които се обръща, е CNN. Тя бе ключов партньор при представянето на приложениетo за четене на новини Paper през 2014 г., а по-късно при новата функция за новини Instant Articles. Когато социалната мрежа се фокусира върху видеата на живо, отново CNN бе сред първите, на които плати сума за създаването на клипове, припомнят от Bloomberg Businessweek.
Вече обаче във връзката си проличава умора. Последното предложение на Facebook към издатели като CNN е те да осигуряват редовен стрийминг на видеа с телевизионно качество, монтирани и с оригинално съдържание, което ще даде на компанията на Марк Зукърбърг шанс да се конкурира с YouTube и да привлече част от 70-те млрд. долара, заделяни за телевизионна реклама всяка година. В замяна на това медиите ще могат да споделят част от приходите от реклами, които ще се виждат в средата на видеата. А Facebook ще контролира всички рекламни продажби.
За CNN и другите медии става все по-трудно да виждат ползите от подобни споразумения. „При Facebook става въпрос за Facebook”, казва Андрю Морс, генерален директор на цифровите дейности в CNN. “За тях това са експерименти, но за медиите, които търсят сътрудничество със сериозни ангажименти, това по-скоро вреди“. Морс казва, че финансовата компенсация, която Facebook предлага, не е достатъчна, за да бъде убеден, че директната работа със социалната мрежа ще си струва в дългосрочен план.
През последните няколко години Facebook лесно открива новинарски организации, които искат да тестват последните ѝ идеи. Компаниите силно разчитат на Facebook, за да разширят потребителите си, особено на мобилни устройства. Медиите обаче започнаха да се оттеглят от партньорствата си с Facebook заради опасения, че влагат повече в сделките, отколкото получават.
Създаването на истории и видеа може да бъде скъпо и да ограничава личните отношения на издателите с читателите, казват мениджъри на шест медийни компании. Според тях Facebook постоянно променя материала, който иска от тях, но не плаща достатъчно или не връща достатъчно данни. Някои от мениджърите казват, че ще ограничат ангажиментите си към Facebook, ако нещата не се подобрят.
Фиджи Симо, продуктов вицепрезидент във Facebook, твърди, че социалната мрежа е чула жалбите и работи, за да подобри партньорствата. Освен всичко друго тя обмисля новите идеи с медиите, а не им предоставя просто серия от искания. Ръководителят на медийните партньорства във Facebook и бивша водеща по NBC Кембъл Браун, наета през януари, казва, че „ако журналистиката не оцелява в тази среда, това е лошо за обществото, но и за Facebook”. Според Симо медиите не трябва да очакват предварителни плащания, за които призовават, отчасти защото Facebook възнаграждава публиката и отчасти защото публиката е самата награда.
Мениджърите обаче казват, че журналистическите инициативи на Facebook не са подобрили особено отношенията им с компанията и сътрудничеството остава по-слабо спрямо това с Apple News, Snapchat Discover или Google Accelerated Mobile Pages.
“Ако дойдете при нас и ни кажете: „Искаме да помогнем“, имам много идеи за това", казва Сузи Уотфорд, главен маркетинг директор на Wall Street Journal. Докато Facebook предложи помощ по някаква тема обаче, посочва тя, мрежата вече има план и не иска да го обсъжда.
New York Times наскоро се оттегли от функцията Instant Articles, както и Guardian. Тъй като статиите, публикувани по тези начин, се виждат директно във Facebook, а не в сайтовете на издателите, те не са повишили особено броя на абонатите си. Facebook започна работа с издателите, за да рекламира цифров абонамент в Instant Articles.
The Times също намали създаването на видеа за Facebook Live, тъй като квотите на Facebook са направили по-трудно продукцията на качествени клипове, казва запознат източник. Последното видео начинание на Facebook ще изисква дори повече ресурси, тъй като видеата трябва да бъдат редактирани, но засега The Times все пак има желание да експериментира с тях, казва източникът.
Докато Facebook търси сделки за предавания и проекти, които могат да се конкурират с YouTube това лято, засега социалната мрежа се нуждае от видеа, продуцирани от други компании, които 1,9-те млрд. потребители ще искат да гледат. А постоянното предлагане на видеа от големи медии може да помогне на Facebook да успокои опасенията на потребителите – и правителствата – че разпространява материали с ниско качество или че предлага лъжи, дегизирани като новини.
И все пак, на 8 юни Facebook обяви, че ще позволи на издателите да слагат повече реклами в Instant Articles и че ще плаща по общо 1 млн. долара рекламни приходи на компаниите, ползващи услугата. Тепърва ще видим дали това ще се отрази положително на медийните партньорства.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат