Twitter Inc. придоби Scroll, продукт за четене на новини без реклами, и заяви, че очаква да включи услугата в планираното си ново абонаментно предложение.
Scroll работи с шепа издатели, включително BuzzFeed News, Atlantic и USA Today, и предлага статии от тези издатели на платените абонати. Статиите се появяват без реклами и Scroll споделя част от приходите от абонаментите си с издателите, предава Bloomberg.
Scroll временно ще спре да приема нови абонати, докато екипът му от 13 души се присъединява към компанията за социални медии, заяви Twitter във вторник в публикация в блога си. Условията за сделката не са разкрити. Scroll, който има офиси в Ню Йорк и Портланд, е подкрепян от редица инвеститори, включително Union Square Ventures.
Twitter говори публично за интереса си да продава абонаментен продукт и обмисля редица опции. Базираната в Сан Франциско компания също така наскоро придоби Revue, стартъп за бюлетини, с планове да печели от абонаменти.
Twitter предвижда двата продукта да работят заедно и каза, че потребителите могат някой ден да плащат, за да четат бюлетини или истории от определени издатели директно в Twitter, без реклами.
„За всяка друга платформа журналистиката не е жизнено нужна“, пише главният изпълнителен директор на Scroll Тони Хейл в публикация в блога. „Ако утре журналистиката изчезне, бизнесът им ще продължи както преди. Twitter е единствената голяма платформа, чийто успех е дълбоко преплетен с устойчива журналистическа екосистема“, пояснява той.
Компанията за социални медии търси начини за разширяване на бизнеса извън цифровата реклама, която съставлява основната част от приходите. Рекламата може да бъде волатилна, а Twitter каза през миналата седмица, че продажбите на реклами са стартирали бавно 2021 г., благодарение отчасти на гражданските вълнения в САЩ и забавените публични събития, като връчването на наградите Оскар. Абонаментният бизнес би предложил по-стабилен и предсказуем поток от приходи.
Scroll е шестата сделка на Twitter за последните шест месеца. Услугата за четене на новини обяви старта си в края на 2016 г. и събра пари от редица издатели, включително Axel Springer SE, News Corp. и New York Times.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате