Американският технологичен гигант Snap се насочва към най-големия спад на цената на акциите си в рамките на деня от повече от шест месеца, след като отчете понижение на тримесечните приходи след големите промени в рекламните инструменти, пише Bloomberg.
Компанията, която стои зад приложението Snapchat, заяви, че приходите ѝ са спаднали със 7 на сто през първото тримесечие до 988,6 млн. долара. Това се оказа под средната прогноза на анализаторите за 1 млрд. долара, сочат данни на Bloomberg.
„Продължаващите смущения в търсенето“ на реклама, причинени от икономическия натиск и промените в продуктите на Snap, се очаква да продължат и през настоящото тримесечие, се казва в писмо до инвеститорите. Прогнозата за приходите за второто тримесечие е за 1,04 млрд. долара, което се оказа под средната прогноза на анализаторите за 1,1 млрд. долара.
„Очакваме, че ще е нужно време някои от нашите рекламодатели да се възстановят напълно и нашите модели да се настроят по-добре към новите си цели“, обяви компанията.
Цената на акциите на Snap се понижи с 20% преди началото на борсовия ден в петък, след като преди това приключи борсовата сесия на ниво от 10,50 долара. Ако спадът се задържи, след като пазарът в Ню Йорк бъде отворен, това ще е най-големият спад на компанията в рамките на деня от 21 октомври насам. От началото на годината стойността на книжата на Snap е нараснала със 17%.
Компанията отчете 329 млн. долара нетна загуба, докато очакванията на анализаторите бяха за 360 млн. долара загуба.
Snapchat е достигнала 383 млн. дневни потребители през първото тримесечие, в съответствие с прогнозите. Времето, което хората прекарват, гледайки съдържание в Snap, се е увеличило, като до голяма степен това се дължи на списъка с кратки клипове, наречен Spotlight. И все пак средните приходи от потребител са се понижили до 2,58 долара спрямо 3,20 долара година по-рано. Те са засегнати от по-малките разходи на компаниите за дигитална реклама.
Тъй като основният бизнес с реклама е под натиск, Snap свива разходите си и търси нови източници на приходи. Сега компанията има повече от 3 млн. потребители, които плащат за абонаментната ѝ услуга Snapchat+. Междувременно през последното тримесечие компанията пусна технология за добавена реалност, която продава на търговците на дребно, за да помага на купувачите да пробват дрехи виртуално.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?