Google насочва своя подход в рекламата, залагащ предимно на данните, към по-традиционния свят на рекламата. Или поне го прави в Канзас Сити, пише Wall Street Journal.
Компанията стартира пробна версия на местни телевизионни реклами, насочени към абонатите на Fiber - интернет и видео услуга. Насочването на рекламите става по географското положение, типа на програмата, която се показва, или по историята на предишните гледания.
Подобно на други компании Google се опитва да използва предимствата на големите обеми от данни за онлайн рекламата в телевизията. И въпреки че не е единствената фирма, която ескпериментира с таргетираното телевизионно пространство, силните позиции на Google в онлайн пространството вероятно ще събудят интереса на маркетолозите по отношение на това какво могат да правят с телевизията.
Рекламите в Канзас Сити ще се появяват по време на вече съществуващи рекламни паузи заедно с националните реклами, докато текат предавания на живо или на запис. Местните рекламодатели ще плащат за рекламите и ще могат да ограничават до колко пъти да се показват по отделна телевизия, посочват от Google.
“Наистина интересното тук е поведенческият аспект”, твърди Питър Стейблър, анализатор на Wells Fargo. “Това е напълно нов свят и много интересна връзка между таргетирането в интернет и традиционната телевизия”.
В интернет Google събира много информация за своите потребители благодарение на заявките за търсене в търсачката на компанията, ползването на нейния браузър Chrome, от Gmail, YouTube и Maps. Освен това следи потребителите кои сайтове посещават най-често, дори и когато не са влезли в акаунтите си във въпросните услуги. Благодарение на цялата тази активност Google разпознава възрастта на потребителя, пола му, доходите му, местоположението и интересите му. Всички тези данни компанията използва, за да му показва по-релевантни реклами онлайн.
Това ѝ позволява да иска по-високи цени за реклама, защото успява да ги насочи към точно определена аудитория, която вижда рекламните послания. Сега Google иска да повтори всичко това в сферата на телевизионната реклама - система, която е базирана до голяма степен на демографски категории като пол и възраст.
През последните няколко години доставчиците на кабелна и сателитна телевизия като Comcast и Dish полагат все по-големи усилия в използването на онлайн данни за създаването на подобен тип реклами.
Абонатите имат право да се откажат от рекламите, създавани въз основа на историята им в Google. Засега инициативата на Google е ограничена само в Канзас Сити и обхваща само абонатите на Google Fiber, които плащат абонаментни такси в размер на 120 до 130 долара месечно.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт