Освен медиите и онлайн търговията на дребно Alibaba има и значително развлекателно подразделение, състоящо се главно от листната в Хонконг Alibaba Pictures Group Ltd. и Youku Tudou Inc., една от най-големите платформи за стрийминг на видео в Китай. Властите са осъществили преглед и на развлекателното портфолио на Alibaba, въпреки че може да не са необходими продажби в тази част от бизнеса на компанията, твърдят запознати източници.
Не е ясно дали Alibaba ще трябва да продаде всичките си медийни активи. Всеки план, който Alibaba скицира, ще се нуждае от одобрение от висшето ръководство на Китай, твърдят запознати.
През последните години сред официалните лидери на Китай растат опасенията за медийното влияние на Alibaba и за това как компанията може да е използвала своите инвестиции в новинарски и социални медии, за да прекрои правителствените политики, считани за неблагоприятни за нейния бизнес.
Тези опасения нараснаха след инцидент през май миналата година, когато десетки публикации в Weibo за предполагаемото участие на висш ръководител на Alibaba в извънбрачна връзка бяха изтрити.
Последвалото разследване от администрацията за киберпространството на Китай, интернет стража на Поднебесната империя, установи, че Alibaba е отговорен за намесата в публикациите в Weibo. От администрацията заявиха, че компанията е използвала „капитал за манипулиране на общественото мнение“. Комунистическата партия държи властта над общественото мнение на всички медийни платформи и частният сектор не трябва да играе никаква роля, твърдят висши държавни служители.
Alibaba е най-големият клиент на Weibo, като е допринесла за приходите ѝ с близо 100 милиона долара чрез рекламни и маркетингови разходи през 2019 г., показват последните налични годишни данни.
През юни интернет регулаторът публично порица Weibo за това, което нарече „намеса в онлайн комуникацията“ и я помоли да коригира ситуацията. През ноември Сю Лин, заместник-директор на централния пропаганден отдел на партията, заяви по време на публичен форум, че Китай трябва „решително да забрани разводняването на ръководството на партията в името на сближаването на [медиите], решително да се пази от рисковете от страна на капитала да манипулира общественото мнение“.
Той не назова изрично Alibaba по име по време на речта си, но използва думите, които се появиха в доклада на органа.
Продажбата на медийни активи не е непременно голям негатив за Alibaba, тъй като компанията може да се върне в по-сигурна позиция спрямо Пекин, след като се е отказала от някои неосновни активи. Това също така може да ù помогне да се отдалечи от бъдещите политически минни полета, тъй като официален Пекин държи здрава власт в медиите.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?