Рупърт Мърдок поднови атаките си срещу Google и Facebook по време на годишната среща на акционерите на News Corp в сряда, обвинявайки технологичните гиганти, че се опитват да заглушат консервативните гласове, и призова за „значителна реформа“, предава Ройтерс.
Компаниите от Силициевата долина са любима цел на 90-годишния Мърдок, който от години критикува Google, че взима новинарски статии без да плаща за това, а Facebook – че не успява адекватно да възнагради издателите. Публичните критики продължиха, въпреки че News Corp спечели споровете си и с двете компании, които по-рано тази година се съгласиха да плащат за съдържанието на медийната организация в Австралия.
„От много години нашата компания води глобалните дебати за Big Digital”, коментира Мърдок. „Това, което видяхме през последните няколко седмици относно практиките на Facebook и Google със сигурност подсилва нуждата от значителна реформа“.
Мърдок обвини служителите на Facebook, че се опитват да заглушат консервативните гласове. Освен това отбеляза подобен „селективен модел“ в резултатите от търсачката на Google. Но според данни от анализаторската компания CrowdTangle на Facebook публикации за консерватори като Дан Бониньо и Бен Шапиро редовно попадат сред най-популярните в платформата.
Нещо повече, медийният магнат цитира дело, заведено миналата година от 10 прокурори, които обвиняват Google в минополизирането на пазара на дигитална реклама и в предполагаема работа с Facebook за манипулиране на онлайн търговете, на които рекламодателите купуват и продават рекламно пространство.
„Нека бъдем пределно ясни за последствията от тази манипулация на пазара на дигитална реклама“, коментира Мърдок. „Очевидно издателите са материално ощетени, но компаниите също са таксувани прекалено за тяхната реклама, а потребителите съответно плащат повече за продуктите“.
Представители на Google и Meta Platforms (както се преименува Facebook) не са открити веднага за коментар по въпроса.
Мърдок призова за прозрачност на алгоритмите, повтаряйки казаното на дебатите в Конгреса по време на разкритията на разобличителката на Facebook Франсис Хаугън за бизнес практиките на социалната мрежа.
„Идеята, невярно промотирана от платформите, че алгоритмите по някакъв начин са обективни и силно научни, е пълна глупост“, коментира Мърдок. „Алгоритмите са субективни и могат да бъдат манипулирани от хора, за да убиват конкуренцията, да нанасят вреда на други хора, издатели и компании“.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
преди 3 години test отговор Сигнализирай за неуместен коментар