IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Рекламодателите все още се дистанцират от Yahoo

Нетните приходи се свиха с 3% през второто тримесечие, а печалбата спадна с 19%

09:02 | 16.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Рекламодателите все още се дистанцират от Yahoo

Две години след като Мариса Майер пое кормилото на Yahoo, рекламодателите все още се дистанцират от компанията. През второто тримесечие на годината коригираните от платени на партньорите комисионни нетни приходи са се свили с 3% до 1,04 млрд. долара – четвърти спад през последните пет тримесечия. Анкетирани от  Bloomberg анализатори очакваха средно приходи от 1,09 млрд. долара. 

Коригираните приходи от дисплейна реклама (рекламни банери и видеа) спаднаха със 7 на сто до 394 млн. долара, предава Bloomberg.

И всичко това, при положение, че Yahoo похарчи 1 млрд. долара за Tumblr, именно за да се повишат приходите. Цената на рекламите се е свила с цели 24%. 

Нетната печалба през тримесечието се е свила с 19% от 331,2 млн. долара до 269,7 млн. долара. Чистата печалба на акция се е покачила с 2 цента до 37 цента на акция, а оперативните приходи са намаляли с 4% до 1,08 млрд. долара. 

Резултатите показват "нужда да работим по-бързо за облекчаване на негативните тенденции". „Аз оставам уверена в бъдещето на Yahoo”, заяви Майер.

Слабите данни идват в момент, в който Майер най-спешно се нуждае от рекламодатели, пише и WSJ. Натискът върху главния изпълнителен директор на компанията се разраства, тъй като китайският интернет гигант Alibaba, от който Yahoo притежава почти една четвърт, подготвя своето IPO. И с това се очаква фокусът на инвеститорите вероятно да премине от този ценен актив до намиращата се в застой основна дейност на Yahoo.

Анализаторът на Forrester Джеймс МакКиви обобщава ситуацията така: "Усилията на Yahoo да се присъедини към клуба на собствениците на платформи, като например Google, Facebook и Apple, почти не носи плодове". Проблемът според него: Yahoo отново пропуска тенденциите. Типичната реакция на Yahoo е "да предоставят все повече и повече съдържание на хората – видео, новини, списания, дори и телевизионни предавания". Всичко това са области, които Майер описва като бъдещи пазари и носители на рекламни приходи.

Инвеститорите търсят доказателства за това как Майер и главният оперативен директор Кен Голдман ще се разпоредят със средствата, които Yahoo ще натрупа от IPO-то на Alibaba. Анализаторите очакват приходи от близо 10 млрд. долара, които след това могат да се върнат на акционерите чрез обратно изкупуване на акции или дивиденти, или за големи придобивания като AOL.

В съобщението Голдман посочва, че Alibaba и Yahoo са се споразумели за намаляване на броя на акциите, които американският концерн трябва да продаде на първичното публично предлагане. Американската компания трябва да се раздели като съществуващ акционер само със 140 млн. вместо с 208 млн. акции. Най-малко половината от постъпленията от IPO-то след данъчните отчисления Yahoo ще разпредели на своите акционери, обяви още компанията във вторник.

В следборсовата сесия акциите на интернет пионера скочиха с 3,6 на сто, след като приключиха редовната сесия почти без промяна до 35,61 долара за брой. От началото на годината книжата са загубили 12% от стойността си.

Пред анализаторите Майер помоли за търпение, като заяви, че "преходни проблеми" при стартирането на нова, автоматизирана рекламна платформа са една от причините за незадоволителните резултати. Като положителен тренд тя подчертава факта, че резултатите в търсенето в мрежата се увеличават, както и броят на мобилните потребители на Yahoo – в момента те са 450 млн.

Но проблемът на Yahoo никога не е бил броят на потребителите. Онова, което постоянно тегли компанията надолу, е неспособността да печелят пари с този огромен потенциал, смятат анализатори. 

Yahoo обяви цяла поредица от нови рекламни предложения, но според маркетолозите на компанията просто ѝ липсва популярността сред потребителите.

За текущото трето тримесечие Yahoo очаква оперативни приходи от между 1,06 млрд. и 1,1 млрд. долара и нетни приходи в диапазона 1,02 млрд. - 1,06 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:41 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още