Популярната услуга за музикален стрийминг Spotify вероятно възнамерява да разшири бизнес модела си и да предложи скоро услуга за видео стрийминг. Както пишат Wall Street Journal и Financial Times, представители на шведската компания вече са говорили с мениджъри на музикални продуценти, които в момента публикуват клиповете си в YouTube.
Според информацията Spotify се е обърнала и към традиционни медийни компании, за да получи достъп до видео съдържанието им. Според неназовани засега източници компанията ще обяви официално плановете си за новите услуги през май. Кога точно обаче може да стартират те, засега не е ясно. Отсега обаче е ясно, че не става дума за модел, който ще е достъпен само за платилите абонати, а ще се финансира по-скоро чрез реклама.
В последните месеци Spotify попадна в новинарския поток, след като получи нова финансова инжекция от 400 млн. долара. Компанията се оценява на около 8,4 млрд. долара, а източници твърдят, че тя планира и борсов дебют.
По собствени данни Spotify има около 60 млн. потребители, от които 15 млн. плащат месечна такса от около 10 долара за вариант на ползване на услугата, който не включва реклами.
Допълнителни средства идват и от рекламодателите, които плащат, за да достигнат до 45-те млн. потребители, които предпочитат безплатната версия на услугата, включваща реклами. Но дори с повече от 1 млрд. долара приходи за 2013 г. Spotify губи милиони. В сравнение с други старт-ъп компании растежът на маржа на печалбата ѝ остава малък, твърдят анализаторите. От своя страна говорителят на фирмата отказва да коментира слуховете за новия кръг на финансиране.
Нещо повече, продуктът на Spotify далеч не е уникален. Пазарът на стрийминг услуги е пренаселен с играчи като Pandora, iHeartRadio и Rhapsody, както и с други подобни на радиото алтернативи. Наскоро рапърът Джей-Зи пусна своя стрийминг услуга, наречена Tidal. Придобиването на Beats Music от Apple миналата година означава, че Spotify ще има нов конкурент с огромно финансиране зад гърба си. Освен това Google и Amazon също се нареждат на опашката за музикалния стрийминг.
Увеличаващата се конкуренция в стрийминг индустрията привлече вниманието на европейските регулатори. Европейската комисия проучва отношенията на Apple с лейбълите на фона на засилващата се битка за бъдещето на безплатни, поддържани от реклами музикални стрийминг услуги. За разлика от Spotify обаче новата услуга на Apple няма да има безплатен вариант.
ЕК вече е влязла в контакт с редица издатели и компании за излъчване на дигитална музика. На тях са им били изпратени въпросници, изискващи информация за споразуменията между лейбълите и Apple с оглед на планираната за лятото нова услуга на американския концерн, която ще го вкара в конкуренция със Spotify, Deezer и YouTube.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион