Американският технологичен концерн Apple е придобил германската софтуерна компания Metaio, която е специализирана в комбиниране на изображения от реалния свят с цифрова информация. Техническият термин за това е „Augmented Reality“. Чрез досегашните приложения на Metaio потребителите могат да симулират на смартфона например как нови мебели от магазина биха изглеждали в апартаментите им.
Производителят на iPhone коментира спекулациите за придобиването в четвъртък вечер с обичайното си за редица предишни придобивания лаконично обяснение: „Apple купува от време на време по-малки технологични компании". По-рано в интернет изтече част от регистър, в който гигантът е посочен като собственик на Metaio, предава Ройтерс.
Metaio е лидер в областта на разширената реалност. При тази технология допълнителна информация за различни обекти се показва на екрана, след като например те са били заснети от камера. Metaio между другото е създал проекти и за автомобилостроителя Ferrari и веригата магазини за мебели Ikea. Apple може да използва софтуера например в своята картографска услуга – или за бъдещи свои нови преносими устройства.
Преди година Metaio също така представи идеята за разширяване на операциите със сензорните екрани и над реалния свят. За тази цел специална камера трябва да регистрира топлината, която човешките пръсти оставят върху даден елемент, а специален софтуер след това може да насърчи различни действия.
Редица конкуренти на Apple работят над концепции за Augmented Reality. Така например Microsoft наскоро представи очилата за данни Hololens, с които потребителите може да виждат виртуални обекти, които си взаимодействат с околната среда. При тестовите примери например можеше да се виждат виртуални топки, които спират да се търкалят, когато срещнат пречки в реалната среда.
През последната година и половина Apple е придобила 27 дружества, заяви наскоро главният изпълнителен директор Тим Кук. Сделките често са пазени възможно най-дълго в тайна. Някои от фирмите изчезват от пазара, а техните продукти се включват в услугите на Apple. Други, като производителят на слушалки Beats, остават да присъстват със своя собствена марка. В сайта на Metaio пише, че компанията вече не приема поръчки, а купения до този момент софтуер може да бъде свален до 15-и декември.


Кои са седемте най-горещи дестинации в света за 2026-та?
Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Гуинет Полтроу се оплака - съпругът ѝ мрази Коледа
Тръмп ще направи обръщение към нацията утре
Тръмп подписа рекорден брой изпълнителни заповеди през 2025 година
Костадинов: Трябва да се раждат повече деца и да има повече стабилни семейства
Вучич се жалва: "Протестната хайка" отказала зетя на Тръмп да строи хотел в Белград