Осем месеца след пускането на стрийминг услугата Tidal рапърът Джей-Зи, който я основа, ѝ назначи трети по ред главен изпълнителен директор, пише Wall Street Journal.
Компанията обяви, че Джеф Тойг, който стоеше начело на SoundCloud – базираната в Берлин услуга за споделяне на музика, ще поеме поста през януари.
Неговото назначение подчертава динамичната година за Tidal – услуга, която струва 20 долара на месец за достъп до каталог от 40 млн. песни с високо качество и 10 долара месечно за сваляне на музика. Тези два елемента първоначално бяха под шапката на две марки, управлявани от шведската компания Aspiro, която Джей-Зи купи през март тази година за 56 млн. долара и през април превърна в Tidal.
Прочутият рапър даде на 19 известни музикални изпълнители и групи, включително на Кание Уест и Мадона, малки дялове в компанията.
Оттогава услугата предлага ексклузивно съдържание от Принс, рапъра Лил Уейн и други звезди, докато продължава да разширява списъка си с млади изпълнители и привлече над 1 млн. абонати, сочи скорошен туит на Джей-Зи. Това е два пъти повече от броя абонати, които Aspiro имаше преди придобиването.
Но много експерти от индустрията смятат, че без опитен лидер Tidal не може да се конкурира със Spotify, която има 22 млн. абонати, плащащи по 10 долара месечно, и общо 80 млн. потребители на безплатната услуга, твърдят източници, запознати с въпроса. Да не говорим за Apple Music, която стартира през юни, а Apple твърди, че има повече от 6,5 млн. абонати.
Джей-Зи отстрани от поста главния изпълнителен директор на Aspiro Анди Чен през април, скоро след старта на Tidal, и назначи друг от директорите на Aspiro – Питър Тонстад, който временно да заема позицията. През юни той напусна компанията.
Докато Tidal проучва възможностите за наемане на постоянен главен изпълнителен директор, тя разглежда и опциите за сливане с други стрийминг услуги, твърдят източници, запознати с въпроса. Все още не е сключена нито една сделка.
Според единия от източниците сред притесненията на потенциалните партньори е, че Tidal харчи повече, отколкото трябва, като се има предвид размерът ѝ, плащайки по-големи отчисления на изпълнителите от най-големия си конкурент Spotify. Това ѝ оставя по-малко пари за реклама. 75% от нейните приходи отиват за плащания към звукозаписни компании, изпълнители, издатели и автори на песни, написа през април Джей-Зи в Twitter. Spotify твърди, че при нея тези разходи възлизат на 70% от приходите.


Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар