Американският технологичен концерн Apple Inc. инвестира 1 млрд. долара в китайската услуга за споделено пътуване Didi, правейки един от най-големите си залози в сферата на софтуера и услугите и удряйки по амбициите на Uber Technologies Inc. да се наложи в страната.
Производителят на iPhone ще помогне на най-големия конкурент на Uber в Китай да изгради платформа за споделяне на пътувания, която да обработва повече от 11 милиона превози на ден и да обслужва около 300 милиона потребители в цял Китай, каза Didi в изявление в петък, цитирано от Bloomberg. Така американският концерн се присъединява към други инвеститори, включително Alibaba Group Holding Ltd. и Tencent Holdings Ltd. - двата най-големи интернет холдинга в Китай.
Apple е под натиск да намери други пазари, в които да разшири дейността си, след като растежът на основния бизнес със смартфони се забавя. Главният изпълнителен директор Тим Кук подчерта по-високия марж на печалбата при услугите и предположи, че компанията може да използва част от своите кешови наличности в размер на 200 млрд. долара за инвестиции в тази насока. Досега Apple най-вече закупуваше или подкрепяше малки компании, които разработват технологии, допълващи съществуващите предложения. Неговото най-голямо единично придобиване бе производителят на слушалки и на музикалната стрийминг услуга Beats.
Инвестицията в една от най-големите онлайн компании в Китай ще позволи на Apple да сключва партньорства на своя най-голям единичен пазар извън Съединените щати.
В интервю за Ройтерс главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук позиционира инвестицията като начин компанията му да увеличи присъствието си в Китай.
„Ние осъществяваме инвестицията по няколко стратегически причини, включително и заради шанса да научим повече за различните сегменти на китайския пазар“, заяви Кук.
Didi, която е част от Xiaoju Kuaizhi Inc., преминава през пореден кръг на набиране на финансиране. Целта ѝ е да събере още 2 млрд. долара, което ще ѝ даде оценка от около 25 млрд. долара, заявяват източници за Bloomberg.
Китайската компания оперира в 400 китайски града и работи с над 14 милиона собственици на автомобили. Компанията е най-мощният конкурент на Uber и образува международна коалиция с Lyft Inc. в САЩ, индийската Ola и Grab в Югоизточна Азия, за да се бори с глобалното разширяване на фирмата от Сан Франциско.
Преди три месеца в интервю главният изпълнителен директор на Uber Травис Каланик призна, че компанията губи в Китай повече от 1 млрд. долара годишно. „Ние имаме ожесточени конкуренти, които са нерентабилни във всеки град, в който съществуват, но изкупуват пазарен дял".
„Скоро Didi ще излезе на печалба“, заяви по време на конференция за инвестиции на Credit Suisse в Хонконг вицепрезидентът на компанията Стивън Сю, без да дава подробности.
Още по темата вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria:


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?