Реклама във Facebook, имейл маркетинг, оптимизация за търсачки (SEO) и ползване на част от новите и вече популярни социални мрежи - това са най-ефективните канали за уеб трафик, на които трябва да залага всяка маркетинг стратегия, твърдят експерти, участвали в конференцията „Online Advertising: Конференция за интернет реклама и SEO”.
Като цяло Twitter все още е много подценяван в България, както и Instagram, който е подходящ за някои типове бизнеси, твърди изпълнителният директор на компанията за SEO услуги Cloxy Васил Тошков.
Според Парис Чайлдрес, мениджър бизнес развитие на Google за страната, мобилните приложения са най-пренебрегнати като част от дигиталния маркетинг у нас.
От своя страна изпълнителният директор на платформата за създаване на онлайн магазини GombaShop Георги Костов смята, че българският пазар е доста развит, но корпоративният и финансовият сектор все още не припознават напълно дигиталните канали като ефективни. Вместо това инвестират много повече в телевизия и BTL активности.
Имейл маркетингът също се нарежда сред подценените възможности за достигане до клиентите. Това смятат Борил Богоев, маркетинг директор на Koktetna.com и Bfashion.com, и собственикът на Inbound.bg Димитър Димитров. Според първия имейл маркетингът до известна степен има лоша слава, а вторият посочва, че това се дължи на мнението, че става дума преди всичко за спам.
По думите на генералния мениджър на Interactive-share.com Мартин Попов имейл маркетингът продължава да е много подценяван в България, докато в чужбина компаниите харчат милиарди за него.
„Това, може би, е едно от най-подценяваните неща. Другото е платената реклама при големите бизнеси обаче. Говорим за наистина големи, наложени имена. Има такива, ще Ви дам пример, познати марки в България правят “Черен петък” и си спират сайтовете. Общо взето, хем имаме сайт и искаме да продаваме, но на “Черен петък” ще го спрем. Като цяло, тук пазарът има още много да се развива на фона дори на Румъния, която е на само около 300 км", коментира и Димитър Димитров, собственик на Inbound.bg.
Оказва се, че има и други елементи от дигиталния маркетинг, които не са достатъчно ползвани в България. Изпълнителният директор на компанията за SEO услуги Cloxy е категоричен, че именно оптимизацията остава на заден план, както и всичко свързано с Google.
От своя страна управляващият съдружник в Xplora.bg Георги Малчев вижда изключителни позитиви от Google Analytics, като инструмент за сравняване с други сайтове, включително такива в чужбина. Той твърди, че българските сайтове често изостават в имейл маркетинга, но и в частта, свързана с онлайн търсенето от гледна точка на достатъчно трафик, идващ от търсачките.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска