IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Wal-Mart може да придобие онлайн търговеца Jet.com

Цената на сделката може да достигне 3 млрд. долара, твърди WSJ

09:32 | 04.08.16 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Getty Images News</em></p>

Снимка: Getty Images News

Най-големият в света търговец на дребно Wal-Mart Stores Inc. вероятно е хвърлил око на своя онлайн конкурент Jet.com Inc. Двете компании са в преговори от няколко седмици, пише  Wall Street Journal, като се позовава на свои източници.

Не е ясно каква сума би платил концернът за отчитащата загуба новостартирала компания, но според източници на WSJ цената на сделката може да достигне 3 млрд. долара.

И двете компании не коментират темата.

Това би била най-голямата сделка за Wal-Mart след придобиването на търговеца на дребно Massmart Holdings Ltd. от Южна Африка за 2,3 млрд. долара през 2010 г. Същевременно това ще е знак, че изпълнителните директори на търговеца на дребно са склонни да инвестират значителна сума, за да настигнат изоставането в онлайн сектора от Amazon.

В последно време Wal-Mart инвестира значителни суми, за да не остави онлайн бизнеса напълно на своя конкурент Amazon. През изминалото фискално тримесечие обаче онлайн поделението на концерна отчете своя най-слаб ръст от година.

Jet.com е основана през миналата година като технологичен стартъп. На своите плащащи такса от 50 долара на година клиенти търговецът предлага високи намаления за предлаганите продукти. 

Jet се опитва да подкопае цените на Amazon с огромен пазар, който ще изисква финансиране за милиарди долари, както и с план, който разчита повече на доставчици, а не на собствен склад с инвентар. Една част от стратегията за растеж на компанията от ранния ѝ период се основаваше на приемане на поръчки за продукти, които не продава реално, препредавайки поръчки от името на своите клиенти към други сайтове.

Често Jet купуваше стоката на по-висока цена, отколкото я продава, като същевременно поема и сериозни транспортни разходи. Компанията обаче се отказа от тази практика.

Wal-Mart от своя страна не успява да се конкурира успешно в онлайн сферата с Amazon, който се радва на 50% по-висока пазарна стойност. Продажбите в онлайн поделението на Wal-Mart достигат почти 14 млрд. долара, или 3% от приходите в размер на 482 млрд. долара, през миналата година. Приходите на Amazon възлизат на107 млрд. през миналата година, включително и от бизнеса с уеб услуги.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:55 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още