Голяма част от рекламния бранш в САЩ и американският технологичен концерн Apple влязоха в битка заради начина на ползване на браузъра Safari.
Дигитални рекламни и маркетингови организации се обединиха, за да съдят компанията на Тим Кук заради "едностранен и непохватен подход" към личните данни на потребителите на Mac. Според групата Apple е започнал да прилага по-крайни мерки, за да се намали проследяването за реклами както от мобилни, така и от настолни версии на Safari. Това потенциално може да срине цял сегмент от рекламния бранш.
В отворено писмо, публикувано през уикенда от шест водещи търговски рекламни групи, се критикува новата MacOS функция на Apple, наречена Intelligent Tracking Prevention, или ITP. Тя използва алгоритми с машинно обучение, за да установи състоянието с проследяването на Safari браузъра, като наличието на постоянни бисквитки от рекламните мрежи от трети страни, както и налага 24-часов лимит за продължителността на живота на тези инструменти за проследяване.
Рекламните групи смятат, че решението ще унищожи бизнеса им в момент, в който Facebook и Google генерират повече от 90 на сто от всеки долар за нова реклама, похарчен в интернет.
Специалистите по реклама смятат, че събирането на данни (не на лични данни) помага за развитието на интернет рекламата, а благодарение на технологиите за проследяване сайтовете показват уникални и най-подходящи рекламни банери за всеки потребител.
Малко по-късно дойде и отговорът на Apple, с което компанията заяви, че безопасността и конфиденциалността на данните е на първо място за концерна.
„Таргетираната реклама днес е толкова разпространена, че рекламодателите без никакъв проблем проследяват и изцяло възстановяват историята на браузването за всеки потребител. Тази информация отива към рекламодателите без разрешението на потребителите и се използва за преадресиране на рекламните блокове. Именно това е причината хората да виждат един и същ банер в различните сайтове. Смарт защитата в Safari блокира преадресирането на рекламата и автоматично премахва информацията за потребителите, за да не попадне в трети ръце. Самата реклама никъде няма да изчезне и уеб сайтовете ще продължат да печелят от нея, както преди”, се казва в отговора на компанията.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни