Китайският гигант в онлайн търговията Alibaba Group Holding Ltd. възнамерява да вложи над 15 млрд. долара през следващите пет години, за да разшири дейността си в световен мащаб, съобщи днес компанията, цитирана от Bloomberg.
Alibaba, който чрез платформите си за търговия Taobao и Tmall доминира в сектора на онлайн търговията в Китай, иска да изгради световна логистична мрежа.
Парите ще бъдат вложени в следващите 5 години в глобалната логистична мрежа.
Компанията обяви също така инвестиция от 807 милиона долара в китайската логистична фирма Cainiao, като така увеличава участието си в нея от 47 на 51 на сто. През миналото тримесечие обаче участието ѝ в Cainiao донесе на Alibaba загуба от 245 млн. долара. Китайската компания се надява на бъдещи печалби заради увеличаването на ефикасността.
Cainiao е основано през 2013 г. от Alibaba и няколко водещи китайски логистични компании съвместно дружество. Компанията координира няколко десетки доставчици и поддоставчици за Taobao. С увеличаването на дяловете Alibaba получава и още едно място в Борда на директорките, като сега ще държи 4 от общо 7 места.
След сделката Alibaba поема ангажимент да консолидира финансовите резултати на Cainiao в собствените му резултати и се ангажира с инвестицията на още 100 млрд. юана през следващите пет години, за да разшири мрежата. Това ще помогне на китайския концерн да потуши загрижеността на щатските регулатори, след като още преди година Комисията за ценните книжа и фондовите борси започна разследване дали счетоводните му практики не са нарушили федерални закони. Фокусът на разследването на комисията е свързан с опасенията, изразени от някои продавачи на къси позиции и от консултантската компания Pacific Square. Тогава Pacific Square повдигна въпроси за това дали Alibaba трябва да консолидира логистичното си дъщерно дружество - Cainiao Smart Logistics Network, от което Alibaba тогава държеше 47%.
Компанията, съоснована от Джак Ма, поема контрола върху малко известен, но бързо развиващ се бизнес, ръководен заедно с партньори, на които Alibaba също дължи експанзията си - както в Китай, така и в чужбина. Става дума за повече от дузина логистични партньори, надзираващи доставките – с над 2 млн. служители в над 600 града.
Китайският конкурент на американския онлайн гигант Amazon иска да доставя поръчките за 24 часа в Китай и за 72 часа до всяка точка в света.
В края на юни Alibaba придоби дяловете на германския интернет концерн Rocket Internet (Rocket Internet SE) в онлайн търговеца Lazada за 276 млн. долара. Lazada е активна преди всичко в Югоизточна Азия. Alibaba вече вложи 2 млрд. долара в Lazada и създаде директни търговски канали в Индонезия, Тайланд и Филипините.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?