Представете си една компания, която доставя пратки от електронната търговия. Тя получава пратките от производителя в последния момент, няма време за планиране на капацитети, планира предварително брой камиони за движение и в последния момент разбира колко точно камиона ще са ѝ нужни.
Когато преди 5 години трима български предприемачи се сблъскват с това и разбират, че и логистичният сектор, както много други, има нужда от модернизация и оптимизация, която само технологиите могат да предоставят, те стартират разработването на специализиран софтуер. Неговата изначална функция е логична – да намали разходите на карго превозвачите на един пазар, който се оценява на около 50 млрд. долара годишно. Така се ражда Transmetrics, а Аспарух Коев, съосновател на компанията, разказва в интервюто за UpDate какъв е предметът на дейност на компанията и как тя помага на логистичните дружества.
По думите му се използват множество техники в областта на машинното обучение, откриването на модели на поведение на данните и др.
Едно от най-големите предизвикателства пред екипа е било намирането на началното финансиране за идеята. Според Коев твърде често една идея "умира", когато основателите се откажат от нея или се стигне до т.нар. неопределими обстоятелства – свършат парите, ключови хора си тръгнат или др.
Към момента общата инвестиция в компанията възлиза на 2 млн. евро, а почти пет години след основаването си стартъпът се готви за нов рунд на финансиране (Series A), като целта е да се наберат 2-3 млн. евро.
Кои са основните клиенти, какви са най-важните характеристики на данните и как Коев си представя своята Transmetrics след няколко години вижте във видео материала!
Изминали издания на UpDate гледайте тук.
Следете UpDate и във Facebook.
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 7 години Съжалявам, но това представяне само обърква ....Хората се стремят да направят нещо, но не им стигат парите. Все пак са похарчили голяма сума и какво? Не се разбира. Ако искама да им помогна, този материал по-скоро ще ме откаже... отговор Сигнализирай за неуместен коментар