Този текст е част от проекта "Интелигентна компания в 21 век" на Sirma Group и Investor.bg. В 21 век технологичните компании са тези, които променят всички сектори и са идентични с компаниите, които движеха индистриалната революция в миналия век. Редакторите от Investor.bg и експертите от Sirma Group обединиха усилията си да разкажат какво се случва във водещите сектори в България и страната и как технологиите могат да бъдат в помощ на бизнеса.
Ние, хората от 21 век, сме в окото на торнадото, наречено „Четвърта технологична революция“. Дигитализацията променя света по-бързо и по-устойчиво от всякога. Технологии и продукти, използващи интелигентни алгоритми и изкуствен интелект, стават част от ежедневието ни. Сравнете само периода между изобретяването на автомобила и неговата масова експлоатация с този между представянето на iPhone от Стив Джобс и вездесъщността на смартфона днес.
Хората и организациите обаче не могат да се адаптират към тези промени плавно, процесите отнемат значително повече време. Как да синхронизираме промените около нас с промяната на бизнес моделите, взаимодействията и процесите в една корпорация?
Именно тези предизвикателства са залегнали в актуализираната стратегия за развитие на „Сирма Груп Холдинг“ и са представени чрез средносрочни прогнози до 2022 г.
Какви са стратегическите цели на на българската технологична компания до 2022 г.?
„Осъзнаваме предизвикателствата от публикуването ѝ и очакваните резултати. Същевременно вярваме в нашия ангажимент за прозрачност и чувстваме своето задължение да споделяме с нашите акционери нашето знание, намерения и съображения“, заяви при представянето ѝ Цветан Алексиев, изпълнителен директор на компанията.
„Сирма“ дефинира доста точно основните елементи на своята стратегия и целите, които си е поставила, както и показателите (KPI), чрез които ще се измерва постигането им. Определени са и стратегическите технологии, които ще залегнат в основата на бъдещото развитие на групата.
Целта като цяло е концентрация на когнитивните технологии и развойна дейност в Sirma ENterprise Platform with AI (накратко SENPAI), което ще позволи силно развитие на конкурентоспособни приложения в избраните вертикали на специализация. Освен това се цели и увеличаване на комерсиализацията на технологиите, както и разширяване и технологичен скок на продуктовото портфолио на Сирма чрез: базиране в облака, разработване на нови продукти с когнитивен елемент, интеграция на съществуващото портфолио с когнитивната платформа SENPAI и допълване на модела на продажби – от преимуществено от on-premise към SaaS продажби.
Компанията ще се стреми и към значително разширяване на дистрибуторската мрежа и партньорската екосистема с цел подобряване модела на продажби – освен директни продажби и продажби чрез голяма партньорска дистрибуторска мрежа, включително увеличаване на ОЕМ партньорства.
Не на последно място е предвидено и организационно преструктуриране за реализация на стратегията. Преминаването на модела на продажби към SaaS и увеличаването на реализацията на когнитивни елементи се очаква да осигурят плавен и стабилен растеж на Сирма на глобално ниво и гарантират увеличаването на стойността на групата.
Сирма
Стратегическите цели предвиждат до края на 2022 г. приходите от продажби да нараснат до 100 млн. евро, което съответства на над 30% CAGR на приходите за периода. Компанията отправя поглед и към сегмента на световните финансови борси, амбицирана през 2022 г. да осъществи листване на някоя от тях.
Според заложената стратегия към 2022 г. 70% от приходите от продажби следва да са генерирани в Северна Америка и Европа при преобладаващ дял (отново 70%), постигнати чрез използване на XaaS модел на продажби. Концернът ще се стреми към запазване на оперативната ефективност от 29% EBITDA марж.
Свързани компании:


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава