Airbnb прави още една стъпка към хотелския пазар. Компанията съобщи в понеделник, че инвестира в OYO, добре финансирания хотелски стартъп със значителен отпечатък в Индия и Китай.
Прессъобщението потвърждава материал на The Information от миналия месец, че Airbnb се стреми да инвестира между 100 и 200 млн. долара във фирмата, която също така е подкрепена от Vision Fund, Lightspeed и Sequoia. Инвестицията на Airbnb е част от кръга на финансиране на OYO от серия E, който бе обявен за първи път през миналия септември.
Преди това OYO и Airbnb бяха конкуренти на различни фронтове, но OYO се насочи към услугите за прием на гости - включително логистиката и управлението - вместо просто да обединява бюджетни хотели. Airbnb, с придобиването на HotelTonight, показа, че иска да бъде резервационна дестинация по различни типове вертикали.
В географски аспект сделката има още по-голям смисъл. От известно време Airbnb се стреми да вземе по-голям дял от индийския пазар. Наскоро компанията разкри, че страната е един от петте най-бързо развиващи се пазара в светаOYO стартира през 2013 г. като платформа, която свързва множество независими малки хотели с нови клиенти. Компанията започва да обединява хиляди индийски хотели, които обикновено не притежават сайтове, в единна платформа за резервации.
OYO вече предлага и възможност за резервация на стаи в частни домове, както и собствена верига хотели.
Компанията оперира в повече от 350 населени места в рамките на пет държави, разполага с повече от 125 хил. стаи само в Индия и над 87 хил. стаи в Китай, където стартира своята услуга през юни тази година. До момента платформата се е наложила в страни като Малайзия, Непал и Великобритания, като вече успява да се установи и на пазара в Китай.
Растежът на Airbnb е „все по-силно задвижван на туризма към и от Индия и Китай“, казва в изявление Грег Грийли, президент на поделението за домовете на Airbnb.
Двете компании проучвали начини за тясно партньорство, включително включване на стаи от OYO в приложението на Airbnb. Airbnb търсила от своя страна начини да получи по-ексклузивни оферти за домове, хотели и апартаменти в приложението си, за да се открои от конкуренти като Booking Holdings.
Стартъпът е все по-активен по отношение на придобиванията и инвестициите си, откакто Грийли и финансовият директор Дейв Стивънсън, и двамата бивши служители на Amazon, се присъединиха към компанията.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате